קרן פרטית של סיטי משקיעה 25 מיליון דולר בסקייויז'ן הישראלית

סקייויז'ן המספקת שירותי תקשורת מבוססי לוויין במדינות מתפתחות, רשמה בחמש השנים האחרונות צמיחה בקצב של יותר מ-50% בשנה

קרן ההשקעות הפרטיות של סיטי (Citi Venture Capital International - CVCI) הודיעה היום (ד') על השקעה של 25 מיליון דולר בחברת התקשורת ושירותי הלוויין הישראלית סקייויז'ן.

סקייויז'ן מספקת שירותי תקשורת ו-IP באמצעות תשתית רחבה של לווינים וסיבים אופטיים לארגונים בינלאומיים, חברות טלקום וספקי אינטרנט במדינות מתפתחות. לחברה כיסוי של כ-120 מדינות וכיום היא פועלת ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. מכירותיה צפויות להגיע השנה ליותר מ-80 מיליון דולר, כאשר עיקר פעילותה של החברה ביבשת אפריקה. החברה מנוהלת החל משנת 2002 ע"י מארק גזית ורושמת צמיחה של למעלה מ-50% מדי שנה.

סקייויז'ן מוחזקת על ידי סייפרטק (40%) שבבעלות שי לבנת, אמיר אדלר ואילן פדלון (בין אחזקותיה של הקבוצה נמנות החברות מד 1 ו"וואלה שופס", שמרוק (40%) - זרוע ההשקעות של משפחת דיסני, מייסדי החברה, מארק גזית, מודי שריבר וג'ו לואל וכן מס' עובדים בכירים ומשקיעים נוספים. לאחר השקעתה של CVCI, יחזיקו סייפרטק ושמרוק כ-30% כל אחד, CVCI תחזיק כ-23% והיתרה תוחזק על ידי המייסדים ושאר בעלי המניות.

יו"ר דירקטוריון של סקייויז'ן, אמיר אדלר, מסר כי הכספים שמושקעים בחברה ייעודו לביצוע השקעות ולסיוע בהמשך הצמיחה.

מסקייויז'ן נמסר כי היא מתמקדת במתן פתרונות יצירתיים בליווי סוכני מכירות אזוריים וערוצי הפצה מקומיים. לחברה מגוון רב של שירותים החל מתכנון מערך התקשורת, התקנה ועד לתמיכה שוטפת הזמינה לאורך כל ימות השנה. תשתיתה בנויה מכמה פלטפורמות של לוויינים יחד עם רשת סיבים אופטיים, המקשרים את אתרי השידור לאירופה, ארה"ב ולמזרח התיכון.

קרן ההשקעות הפרטיות של סיטי ( (CVCIהינה חלק מחטיבת ניהול הנכסים האלטרנטיביים של סיטי המתמחה בהשקעות בשווקים מתפתחים. לקרן כיותר מ-40 מנהלי השקעות ומשרדים בלונדון ניו יורק הונג קונג הודו ויפן. הקרן מנהלת למעלה מ-7 מיליארד דולר. החל מ-2001 CVCI ביצעה השקעות באסיה, אפריקה, מרכז ומזרח אירופה ואמריקה הלטינית, בתחומי טכנולוגיית המידע, תקשורת, מיקור חוץ, פרמצבטיקה, אנרגיה מתחדשת ופיננסים.