הוקמה ועדת סל התרופות ל-2010; ליהוק מפתיע: נורית דאבוש

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, נבחרה כנציגת ציבור, לצד ד"ר ברכה זיסר והרב משה חיים לאו

באיחור אופייני של מספר חודשים, מינו אתמול (ג') סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ושר האוצר, יובל שטייניץ, את הוועדה הציבורית להרכבת סל התרופות לשנת 2010.

חברי הוועדה - אנשי ציבור, נציגי ממשלה ורופאים בכירים - יצטרכו להילחם נגד הזמן ולגבש את הרכב הסל עד סוף השנה. אחרת, כל יום שעובר פירושו פחות תרופות לאנשים שזקוקים להן.

בראש הוועדה יעמוד פרופ' רפי ביאר, מנהל בית החולים הממשלתי רמב"ם שבחיפה. ביאר יחליף בתפקיד את פרופ' מנחם פיינרו מביה"ח הדסה, ששימש כיו"ר הוועדה בשנתיים האחרונות.

אחד המינויים המפתיעים של השנה הוא זה של נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה היוצאת. דאבוש תשמש כנציגת ציבור בוועדה יחד עם ד"ר ברכה זיסר, המייסדת והמנהלת של מאגר מח העצם "עזר מציון". זיסר, רעייתו של איש העסקים מוטי זיסר, הייתה חברה בוועדה גם בשנה שעברה, לאחר שהחליפה את דליה רבין-פילוסוף.

גם הרב משה חיים לאו ישמש כנציג ציבור, לאחר שהחליף את הרב יובל שרלו. הרב לאו הוא בנו של הרב הראשי של ת"א, ישראל מאיר לאו, והוא משמש בנוסף כחבר מליאת מועצת העיתונות.

את משרד הבריאות ייצגו בוועדה אילן סופר, סמנכ"ל לתכנון ותקצוב, ועו"ד יואל ליפשיץ, סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים. את משרד האוצר ייצגו רכז הבריאות באגף התקציבים, משה בר סימן-טוב, ואיריס גינזבורג, מנהלת תכנון בקרנות הפנסיה הוותיקות. בין הרופאים הבכירים שנבחרו לוועדה נמנה ד"ר רוני גמזו, מנהל בית החולים הכללי איכילוב בתל אביב.

חולי הפסוריאזיס ישמחו ודאי לשמוע על מינויו של פרופ' דניאל ורדי, מומחה למחלות עור ולטיפול במחלה. את קופות החולים ייצגו פרופ' אבי פורת, ראש חטיבת הבריאות במכבי; ד"ר זאב אהרונסון, מנהל אגף רפואה במאוחדת; ופרופ' חיים ביטרמן, הרופא הראשי של שירותי בריאות כללית.

עוד חברים בוועדה: פרופ' אהוד גרוסמן, מנהל מחלקה פנימית בביה"ח שיבא; פרופ' אליוט ברי, מומחה לרפואה פנימית בביה"ח הדסה; ופרופ' משה מיטלמן, מנהל המחלקה הפנימית בביה"ח בילינסון.

חברי הוועדה יצטרכו לעבור על רשימה ארוכה במיוחד של תרופות שעדיין לא נכנסו ולקבוע סדר עדיפות בסכום כולל של 450 מיליון שקל. הם ידונו בשיקולים אתיים, מוסריים וייאלצו לבחור בין תרופות שמצילות חיים של מעטים לבין תרופות שמקלות את חייהם של רבים.

כמו בשנים קודמות, חברי הוועדה ייאלצו לעמוד בלחץ רב מצד חברות תרופות וארגוני חולים, שמנסים לקדם כל אחד את התרופה לה הוא זקוק.