שרם-פודים טכנולוגיות: נממש חלק גדול מאחזקות ההון סיכון

זאת על-מנת שתוכל לשלם חובות של כ-30 מיליון שקל

הדו"ח הרבעוני של חברת ההשקעות שרם-פודים טכנולוגיות כולל מספר בשורות לא נעימות בזירת ההון סיכון והסטארט-אפים. הבעיה הבולטת של החברה, שמחזיקה במספר השקעות בתחום ההיי-טק - בעיקר בקרנות פלטינום, ארט PE ובחברת EER - נוגעת למצבת החובות שלה.

אלו עומדים על כ-43 מיליון שקל בשנתיים הקרובות והם מספיק מאיימים כדי שרואי החשבון שלה יוסיפו הערה בדו"ח בדבר "יכולתה של החברה לעמוד בפירעון התחייבויותיה".

כדי להתמודד עם החובות שנצברו מהנפקת אג"ח, אג"ח להמרה והלוואות, מבקשת שרם-פודים טכנולוגיות לממש חלק ניכר מהאחזקות שלה בקרנות.

החברה מציינת בדו"ח כי "ישנה תוכנית למימוש השקעות מסוימות", כדי שתוכל לשלם חובות של כ-30 מיליון שקל, אותם תיאלץ לפרוע בשנת 2011. לגבי תוכנית זו, נראה כי עיקר האחזקות המשמעותיות של החברה הן בקרן פלטינום, בה היא מחזיקה כ-50%.

המשמעות היא שגם פלטינום תצטרך לממש חלק ניכר מאחזקותיה. בין החברות הבולטות בפורטפוליו של הקרן, אותה מנהל שוקי גלייטמן, ניתן למנות את Genoa, וולטייר הציבורית, WideMed, SeaPass וזנד, שהקרן ניהלה לפני כשנה מו"מ על מכירת חלקה בה לפי 5 מיליון דולר.

עוד בדו"ח: הערת עסק חי לפרסיי

בשורה נוספת בדו"ח נוגעת לחברת הסטארט-אפ PerSay, שמפתחת טכנולוגיה לזיהוי קולי, ובה מחזיקה שרם-פודים טכנולוגיות בכ-35%. רואה החשבון של פרסיי צירף לדו"ח הערת עסק חי לחברה בעקבות המשך ההפסדים שלה. נציין כי שווי החברה בגיוס אגרות חוב להמרה שנערך השנה, עמד על כ-3 מיליון דולר.

הכנסות שרם-פודים טכנולוגיות הסתכמו בכ-5.1 מיליון שקל ברבעון השני והיא רשמה הפסד של כ-4.6 מיליון שקל. בקופת החברה יש כעת כ-29 מיליון שקל.