מי זה קובי מימון?

האיש שעקף השבוע את ג'קי בן זקן בדרך לקניית סינמה סיטי מידי תנובה

ביולי 2008, עוד לפני פרוץ המשבר, סיכמו קרן אייפקס בעלת השליטה בתנובה והיפרשוק, על מכירת חלקן במתחם סינמה סיטי בצומת גלילות, לחברות בנות של מנופים פיננסיים שבשליטת ג'קי בן זקן ואברהם נניקשוילי - תמורת 394 מיליון שקל.

אך בעוד מנופים לא הצליחה במשך יותר משנה להשלים את העסקה, מי שהציץ לפתע מאחורי הקלעים היה קובי מימון בעל השליטה בחברת נצבא, שתוך שבועיים סגר את העסקה מול תנובה, תמורת 406 מיליון שקל.

מימון הוא אחד ממחוללי העסקאות הגדולות בשוק הנדל"ן הישראלי בשנים האחרונות. אך אם שם זה לא אומר הרבה למרבית הקהל הישראלי, הרי זה בגלל התנזרותו הכמעט מוחלטת מתקשורת ומחשיפה. בתור איש עסקים אנונימי יחסית להיקף עסקיו, אולי תופתעו לשמוע כי השבוע הספיק מימון לסגור עוד עסקה מכובדת ביותר, כאשר נצבא רכשה 50% מפאואר סנטר שער אשקלון משותפתה לבעלות תמורת 72.5 מיליון שקל.

זאת לאחר שבפברואר השנה זכתה חברה בשליטתו של מימון במכרז ענק בראש העין של מינהל מקרקעי ישראל, בסמוך למחלף קסם, לבניית 1,072 דירות ו-272 אלף מ"ר של משרדים ומסחר. דומה, כי גם אם מימון לא ירצה, בשנים הקרובות יותר ויותר אנשים יחשפו לאיש שבשטחים שבבעלותו קנו את הבגדים שלהם, ראו את הלהיט ההוליוודי האחרון או רכשו את הדירה שלהם.