שטייניץ: החשיפה לסיכון כלפי אפריקה ישראל אינה מהותית

שר האוצר בראיון לערוץ 10: לא נתערב בהסדר החוב של אפריקה ולא נספק סיוע ממשלתי ■ על האפשרות שהנגיד פישר ימונה לכהונה שנייה: "הוא ביקש לא לעסוק בזה עד שנגיע לגשר"

שר האוצר, יובל שטייניץ, מבהיר שוב כי אין בכוונת הממשלה להתערב במשבר באפריקה ישראל ולסייע לחברה באמצעות כספי משלם המסים. בראיון לערוץ 10, אמר שטייניץ כי החשיפה של כספי חסכונות הציבור לאפריקה אינה מהותית, וכי לא מדובר באירוע מאקרו-כלכלי מהותי שיכול לזעזע את המשק הישראלי, ומכאן שאין הצדקה להתערבות ממשלתית.

"בדקנו את העובדות והעובדות הן שהחשיפה לסיכון כלפי אפריקה ישראל של המוסדות הפיננסים בישראל לא עולה - לגבי כל אחד בנפרד - על שברי אחוז", אמר שטייניץ. "החשיפה לא מגיעה ל-1%. אין פה אירוע שישפיע באופן מהותי על ישראל או על החסכונות של אזרחי ישראל. לא נתערב ביחסים בין המלווים ללווים ואנו משאירים את זה לשוק".

כאשר נשאל על שערו של הדולר, אשר נפל השבוע שוב מתחת ל-3.8 שקלים וגרר תגובות נזעמות מצד הייצואנים והתעשיינים במשק, חלק שר האוצר שבחים לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, ולא סיפק תשובה חד משמעית לשאלת יכולתה של המדינה לשמר את הדול רמעל 4 שקלים.

"איננו מתערבים במדיניות המוניטרית אלא מסייעים לתעשיים והיצונאים בדרכים אחרות", אמר שטייניץ. "יש לנו נגיד מצוין ובנק ישראל איתנו מקיים התייעצויות קבועות לפחות פעמיים בשבוע". כשנשאל שטייניץ האם פישר ימשיך לכהונה שנייה כנגיד, השיב: "הוא ביקש לא לעסוק בכהונה שנייה עד שנגיע לגשר".