הבורסה בת"א נסגרה בירידות: "מבטחים מכרה סחורה בשוק"

כך אמר פעיל בכיר בשוק ■ אפריקה ישראל נפלה ב-9.5% ■ נטקס זינקה ב-144% לאחר שקיבלה אישור פטנט בארה"ב ■ אל-על איבדה 2% על רקע עזיבת מנכ"ל החברה חיים רומנו

הבורסה פתחה אמנם את היום בעליות חדות של כ-2% נוכח המגמה החיובית בוול סטריט בסוף השבוע, אך הסנטימנט החיובי בת"א התהפך בשעות הצהריים, בין היתר בשל מכירות של גוף גדול בשוק - קרן הפנסיה מבטחים הישנה. פעיל בכיר בשוק מסר ל"גלובס" כי מבטחים "מכרה היום סחורה בשוק" והכבידה על המסחר. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל, נמוך ב-27% בהשוואה למחזור הממוצע בחודש האחרון.

מניית אפריקה הכבידה על הבורסה ונפלה בכמעט 10%, כאשר מניות הבנקים וכי"ל לחצו את השוק מטה גם כן. כאמור, העליות בתחילת היום הגיעו הודות לרוח גבית שנשבה מכיוון וול סטריט, בה נחתמו שני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר בעליות. וול סטריט הריעה לנתוני התעסוקה שפורסמו ביום שישי, אשר העידו על גריעה של 216 אלף משרות בחודש אוגוסט - נתון טוב יותר מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על 230 אלף.

בסקירה השבועית שפרסמו כלכלני בנק הפועלים בסוף השבוע הם העריכו כי המגמה החיובית בבורסה תמשיך והמליצו למשקיעים: "החזיקו במניות". האנליסטים ציינו כי "ה'מאבק' בין מימושי הרווחים לבין רמות המחירים בבורסה המקומית, שנמוכים בהשוואה לשווקים בעולם, נוטה לטובת השוק הישראלי". גם כלכלני לאומי צופים כי בטווח הקצר תימשך המגמה החיובית, על רקע סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים.

ובעוד בבנקים מדברים על ההתאוששות הכלכלית, משרד האוצר דיווח היום על גירעון של 2 מיליארד שקל באוגוסט, כאשר מתחילת השנה מסתכם גירעון הממשלה ב-19.4 מיליארד שקל לעומת עודף של 1.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, חודש אוגוסט הפתיע לטובה בגביית המסים, שכן 14.5 מיליארד שקל נגבו ממסים בחודש שעבר - סכום הגבוה ב-700 מיליון שקל מתחזיות משרד האוצר.

ת"א- 25 ת"א-100 ת"א-בנק נדל"ן 15

העובדים שברו את רומנו: פוטר מחברת התעופה אל-על

מניית אל על הגיבה בירידות לפיטוריו של מנכ"ל החברה חיים רומנו, וזאת על רקע יחסים קשים בינו לבין ועד העובדים בחברה. יוסי לוי, יו"ר נציגות העובדים: "קשה לנו להתנהל כשבכל רגע יש איומים על עובדים". עוד דווח היום כי ימונה מפקח מיוחד לקופת הגמל של עובדי אל-על. המינוי נעשה על רקע ביקורת שנערכה מטעם אגף שוק ההון בקופת הגמל במסגרתה התגלו שורה של חריגות וליקויים המעידים על התנהלות לא תקינה של הקופה.

כור ממשיכה להגדיל את החזקתה בקרדיט סוויס, במהלך השבוע האחרון השקיעה בבנק השוויצרי עוד יותר ממיליארד שקל והגיעה להחזקה של 2.66% ממניות הבנק. כור השקיעה בהחזקה הנוכחית סך מצטבר של כ 5.32 מיליארד שקל, כאשר הרווח "על הנייר" מהשקעתה הנוכחית עומד על כ-613 מיליון שקל. עד כה צברה כור רווח כולל של כ-2.57 מיליארד ש' ממימושי מניות קרדיט סוויס.

נטקס זינקה לאחר שדיווחה על קבלת אישור ממשרד הפטנטים בארה"ב להגדיר כפטנט את טכנולוגיית הניתוב והחיפוש הישיר באינטרנט שלה.

חברת טבע צפויה לפטר 315 מעובדיה באירלנד על רקע העלויות הגבוהות של העובדים באי הבריטי, החברה צפויה להעביר את אותן משרות למדינות מזרח אירופה או אפילו לישראל, כך דווח בסוף השבוע.

גזית גלוב שהודיעה בשבוע שעבר כי תרשום רווח הון אדיר של מעל למיליארד שקל כתוצאה מהמרת אג"ח ואופציות של אטריום והגדלת חלקה בחברת הנדל"ן האוסטרית ל-28%, הוסיפה לרכז עניין לאחר שבסוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' העלו את תחזית הדירוג לאטריום ל"יציבה" מ"שלילית".

[לאתר המעו"ף][לארביטראז]