חברת החשמל במגעים עם סאן פאואר בפרויקטים סולאריים

חברות הסולאר זועמות: החוק אוסר על חברת החשמל להיכנס לתכנון והקמת תחנות כוח חדשות ■ סאן פאואר, יצרנית התאים פוטו וולטאים השניה בעולם, נכנסה לפעילות בישראל בתחילת 2009

למרות המגבלות שהוטלו עליה חברת החשמל פועלת במרץ להיכנס לפעילות בתחום האנרגיה הסולארית. ל"גלובס" נודע, כי חברת החשמל, בניהולו של עמוס לסקר, מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם חברת האנרגיה הסולארית, סאן פאואר מארה"ב בפרויקטים סולאריים בארץ ובחו"ל.

מקורות בענף מעריכים, כי חברת החשמל אמורה לשתף פעולה עם סאן פאואר בפרויקטים להקמת מתקנים סולאריים בארץ ובחו"ל, בין אם כקבלן משנה ובין בייזום פרויקטים. במקביל, חברת החשמל מנהלת כיום מגעים להשתלב באחת הקבוצות שיתמודדו במכרז הגדול של משרד הביטחון המתוכנן ל-2010 להתקנת קולטים סולאריים בבסיסי צה"ל.

הניסיון של חברת החשמל להיכנס לפעילות בתחום הסולארי מעורר חשש כבד בקרב החברות היזמיות הפועלות בענף מחשש לפגיעה בתחרות. לדברי בכירים בענף, קיים ניגוד עניינים ברור בכניסתה של חברת החשמל לתחום מאחר והחברה נדרשת לאשר את חיבור כל יצרני החשמל הסולאריים לרשת הארצית.

בחברות הסולאר מציינים כי ניסיונה של חברת החשמל להיכנס לפעילות בתחום הסולארי מנוגד לתיקון לחוק משק החשמל, האוסר על החברה להיכנס לפעילות בתכנון והקמת תחנת כוח חדשות כל עוד הרפורמה בחברה מתעכבת.

סאן פאואר, יצרנית התאים פוטו וולטאים השניה בעולם, נכנסה לפעילות בישראל בתחילת 2009. החברה מתמקדת בעיקר במגזר הביתי.

מחברת החשמל נמסר כי "החברה מתמקצעת מזה שנים בתחום הסולארי ואף הקימה בעבר מתקנים סולאריים בגליל ובנגב. כל פעילויות החברה נעשות בכפוף למגבלות החוקיות. אנו בהחלט שואפים לקדם שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות הפעילות בתחום".