בעוד שליגות הספורט המקצועניות בעולם מתקשות להילחם בזיופים של מוצרים רשמיים, בארצות הברית מצליחה תעשיית ה"trade mark" לרשום הכנסות שיא מדי שנה. הארגון שרושם את הגידול המשמעותי ביותר בשנים האחרונות ממכירת מוצרים רשמיים הוא ה-NCAA, ארגון ספורט המכללות הארצי, שאחראי על מכירת מוצרים רשמיים בהיקף של 4.3 מיליארד דולר ב-2008.
עם זאת, יש לציין כי רוב ההכנסות הולכות לחברות המסחריות ולחנויות שמשווקות את המוצרים - למשל, חברות כמו נייקי ואדידס שמקבלות היתר למכור מוצרים בשטח הקמפוסים, משלמות בין 8%-10% מההכנסות שלהן ל-NCAA. רק ליגת ה-MLB מצליחה לייצר הכנסה גבוהה יותר ממכירת מרצ'נדייז רשמיים. בשנת 2008 הסתכמו ההכנסות של מוצרי בייסבול ב-5.1 מיליארד דולר.
עם זאת, ב-NCAA טוענים כי המשבר הכלכלי יביא לכך שלראשונה מזה 5 שנים תירשם ירידה בהכנסות. הצפי הוא לירידה של כ-7%, אחרי שבכל אחת מחמש השנים האחרונות נרשמה עלייה ממוצעת של 8% ממכירת מוצרים רשמיים של הליגה. בסך הכל נמכרים מדי שנה כ-200 אלף סוגים של מוצרים רשמיים של ה-NCAA. כל אחת מהמכללות הגדולות חתומות על הסכמים עם כ-600 חברות מסחריות וחנויות ברחבי ארה"ב, שמשווקות את מוצריהן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.