מריל לינץ': שוק הנדל"ן הרוסי יתאושש; ממליץ על אפ"י פיתוח

העניק המלצת "קנייה" לאפ"י פיתוח ומירלנד פיתוח ■ "השוק מתמחר את הנכסים ברוסיה במחיר הנמוך ב-30% עד 35% מהשווי ההוגן שלהם" ■ מחיר היעד של אפ"י פיתוח - 3.16 דולר למניה

לאחר תקופה ארוכה של חדשות שליליות ותחזיות פסימיות, שוק הנדל"ן הרוסי זוכה סוף סוף להמלצות חיוביות; מחלקת המחקר מריל לינץ' בנק אוף אמריקה העניקה המלצת "קנייה" לחברות הנדל"ן המתמקדות בשוק הרוסי ובמזרח אירופה.

על אף מצבו הרעוע של שוק הנדל"ן הרוסי, במריל לינץ' בנק אוף אמריקה צופים התאוששות במהלך הרבעון השני של השנה. האנליסטים במריל לינץ' מעריכים כי השוק מתמחר את הנכסים ברוסיה במחיר הנמוך ב-30% עד 35% מהשווי ההוגן שלהם.

מריל לינץ' העניקה המלצת קנייה לאפ"י פיתוח , זרוע הנדל"ן של אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, וכן למירלנד פיתוח , זרוע השקעות הנדל"ן ברוסיה של קבוצת אליעזר פישמן, הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM).

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

מחיר היעד של אפ"י פיתוח - 3.16 דולר למניה - פרמיה של כ-65% מהמחיר הנוכחי של המניה. במחלקת המחקר צופים כי השווי הנכסי הנקי של המניה (NAV) יעמוד על 2.71 דולר למניה. במחצית הראשונה של החברה, הנזילות של החברה הגיעה ל-132 מיליון דולר והחוב ל-171 מיליון דולר. שלא כמו חברות אחרות המתמקדות בשוק הנדל"ן הרוסי, אפ"י פיתוח הצליחה לגייס את המימון הדרוש להשלמת הקניון של רוסיה (Mall of Russia) וכן את פרויקט Tverskaya Zaeskaya - מה שמרמז על צפי להכנסות גבוהות מדמי שכירות, ברגע שהחברה תשכיר את כל המשרדים והחנויות.

במריל לינץ' מעניקים גם המלצת "קנייה" למניית מירלנד פיתוח. מחלקת המחקר צופה שווי נכסי נטו ( NAV- השווי המוערך של הנכסים בניכוי ההתחייבויות. א.ה) של 179 פני למניה, אשר עשוי להגיע אף ל-2.13 ליש"ט למניה ב-18 החודשים הקרובים. במריל לינץ' מציינים כי תיק הנכסים של מירלנד מגוון הן גיאוגרפית והן מבחינת אפיקי ההשקעה. התייצבותו של שוק הנדל"ן הרוסי והעלייה בביקוש צפויים לתמוך במצבה הפיננסי של מירלנד.