איטונג מנסה שוב למחוק את החברה הבת תשלובת אלוני

במסגרת הצעת הרכש, מתכוונת החברה לאסוף את כ-2.39 מיליון מניות של התשלובת תמורת 5.82 מיליון שקל ■ ההצעה בתוקף למשך שבועיים

כמעט שנתיים לאחר שביקשה למחוק אותה מהבורסה במסגרת הצעת רכש שנכשלה, מנסה הבוקר (ב') חברת איטונג שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי למחוק שוב את החברה הבת, תשלובת ח. אלוני מהבורסה בתל-אביב. במסגרת הצעת הרכש, מתכוונת החברה לאסוף את יתרת המניות תמורת 5.82 מיליון שקל בהצעה שבתוקף למשך שבועיים - עד ה-22 בספטמבר.

איטונג מבקשת לרכוש כ-2.39 מיליון מניות המהוות כ-10% מהון המניות של התשלובת, העוסקת ביצור ושיווק של מרצפות ומדרגות וביבוא ושיווק מוצרי שיש, קרמיקה וכלים סניטריים. מניות אלו מקנות כ-10.2% מזכויות ההצבעה בחברה. כיום מחזיקה איטונג ב-88.7% מהון המניות, ועוד 1.27% מוחזקות בידי שיש אלוני, חברה בת של אלוני, ולפיכך אינן מקנות זכויות הצבעה.

הצעת הרכש נגזרת ממחיר של 2.44 שקל למניה - הנמוך ב-8.3% משער הבסיס של המניה הבוקר. המסחר במניה טרם נפתח, היות ומניית תשלובת אלוני נמנית עם רשימת המניות דלי הסחירות אשר נסחרות פעמיים ביום. בנוסף, המניה נמצאת בשימור, והיא עשויה להימחק מהמסחר כליל בינואר הקרוב בין כה וכה. מכל פנים, שער המניה גבוה ב-46% מההון העצמי למניה בודדת, נכון לסוף יוני - אשר הסתכם ב-39.7 מיליון שקל בסך הכל.

על מנת שהצעת הרכש תתקבל, זקוקה איטונג להיענות של 5% מבעלי כלל המניות של תשלובת אלוני, כלומר, מחצית מכלל הניצעים, אשר ככל הידוע אינם כוללים גופים מוסדיים ועד כה לא התקבלו הודעות קיבול. אלוני זוכה לסחירות מזערית וב-12 החודשים האחרונים בוצעו 2 עסקאות (!) בלבד במניה, כך שמחזור המסחר הממוצע בה ב-90 ימי המסחר האחרונים עמד על 100 שקל בלבד.

תשלובת אלוני סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה במכירות שהסתכמו ב-42.1 מיליון שקל ועם הפסד נקי של 965 אלף שקל. החברה ייצרה במהלך הרבעון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך 7.47 מיליון שקל נטו. שווי השוק של אלוני, המנוהלת בידי דוד מנטין, הוא 63.3 מיליון שקל, מה שגוזר לה מכפיל 1.59 על ההון העצמי. מתחילת השנה ירדה המניה ב-5%.