אירופה ננעלה בעליות שערים; מדד הדאקס עלה ב-0.3%

אסיה ננעלה בעליות שערים בהובלת מדד ההנג-סנג שעלה ב-2.1% ■ הזהב עלה מעבר לרף הפסיכולוגי של 1,000 דולר לאונקיה בפעם הראשונה מזה שישה חודשים ■ הנפט עלה ב-5%

המדדים באירופה ננעלו היום (ג') בעליות שערים קלות, כאשר מדד הדאקס הגרמני ננעל בעלייה של 0.33%, מדד הפוטסי הבריטי עלה ב-0.29% ומדד הקאק הצרפתי סיים את יום המסחר בעלייה של 0.22%.

ברקע יום המסחר עמדה ההודעה של דויטשה טלקום על כך שהיא מתכננת למזג את יחידת T-Mobile הבריטית שבבעלותה עם יחידת Orange הבריטית של פראנס טלקום בשותפות שווה, אשר תיצור את מפעילת הסלולריים הגדולה במדינה.

שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, מסר היום כי הממשלה הבריטית תהיה חייבת לקצץ בהוצאותיה כשתתחיל ההתאוששות הכלכלית. עם זאת, קיצוץ בתקציב צריך להיעשות "לא בעדיפות ראשונה".

עליות שערים באסיה

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות זה היום הרביעי ברציפות וברמה הגבוהה ביותר מזה שנה, כאשר הזהב פרץ את רף הפסיכולוגי של 1,000 דולר לאונקיה בפעם הראשונה מזה שישה חודשים. על אף התייקרותו של הזהב, אנליסטים מציינים כי נפח המסחר באסיה דליל והסכנה להתפוגגות הראלי גבוהה. "שורי הזהב נבהלים מהר ברמות המחירים הנוכחיות ודורשים לראות התייצבות כדי לחזק את אמונם במתכת היקרה", אמר אנליסט בבנק ANZ.

מדד הניקיי היפני נסגר בעלייה של 0.7% ומדד ההנג-סנג ההונג קונגי ננעל בעלייה של 2.14%.

העודף בחשבון השוטף של יפן ירד מעבר לצפוי בחודש יולי כתוצאה מירידה בהכנסות מהשקעות מעבר לים. משרד האוצר של יפן מסר כי החשבון השוטף - המדד הרחב ביותר למדידת היקפי המסחר של יפן עם שאר העולם נפל ב-19.4% ביולי ל-1.27 טריליון ין (13.6 מיליארד דולר).

אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס וניקיי חזו ירידה מתונה בהרבה של 0.1% בלבד.

"היצוא מיפן התאושש מנפילה של 49.5% בפברואר, אך השיפור של הרבעון הראשון מתון יחסית למה שקורה במדינות אחרות באסיה המבוססות יצוא", אמר כלכלן ב-Action Economics".

הסחורות ריכזו עניין

חברות הכרייה והאנרגיה BHP ביליטון , ריו טינטו , פטרוצ'יינה ריכזו עניין לאור עליית מחירי הנפט והזהב.

טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, הודיעה כי תגייס 800 עובדים זמניים באוקטובר לאור גידול במכירות ולאחר חודשים רבים של קיפאון בתעשיית הרכב המקומית והעולמית.