ערוץ 1 חזר, וזה סופי: ישדר את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל

הוועד המנהל של רשות השידור אישר את ההסכם לרכישת המשחק המרכזי בליגת העל תמורת 13 מיליון שקל לעונה ■ ברשות השידור ישקלו למכור משחקים מסיבוב הפלייאוף לערוצים המסחריים כדי להחזיר חלק מההשקעה

סאגת המשחק המרכזי בליגת העל הסתיימה באופן מעשי, אחרי שהמחסום הבירוקרטי האחרון הוסר אתמול (ב') ברשות השידור. הוועד המנהל של רשות השידור אישר פה-אחד את ההסכם עם ההתאחדות לכדורגל לשידור המשחק המרכזי של ליגת העל לעונת 2009/10.

ברשות השידור מסרו כי "הוועד המנהל קיבל את תפיסת הנהלת הרשות, בראשות המנכ"ל מוטי שקלאר, שטען כי מדובר בהחלטה אסטרטגית שתחדש צפייה של קהל צעיר בערוץ 1 ותוסיף צופים לחדשות ולתכניות המובילות של הערוץ".

ההסכם הוא לעונה אחת, ועבורו תשלם רשות השידור להתאחדות לכדורגל סכום של 13 מיליון שקל. נזכיר כי בעת הוצאת המכרז של שידורי הכדורגל לפני כ-3 חודשים דרשה ההתאחדות סכום של 18 מיליון שקל עבור המשחק המרכזי, כתנאי סף להשתתפות במכרז.

ברשות בונים על הטוטו-ווינר, שירכוש חסויות וזמן פרסום בהיקף של כ-4 מיליון שקל. צעד נוסף שמתוכנן ברשות כדי לסייע במימון המשחקים הוא מכירה של כמה ממשחקי המפתח בשלב הפלייאוף של הליגה לערוצים המסחריים. ברשות מעריכים כי אם בשלב הפלייאוף מאבק האליפות יהיה אטרקטיבי ויכיל מספר קבוצות שרצות לתואר - עשויים המשחקים האחרונים של העונה להיות בעלי ערך מסחרי לא מבוטל.

אחרי ששידר את שני משחקי הפתיחה של ליגת העל, ביום שני הקרוב ישדר ערוץ 1 את המשחק בין בני-יהודה למכבי תל-אביב, ובשבוע הבא הקרב "האירופי" בין הפועל תל-אביב ומכבי חיפה.

ברשות אמרו כי "בכוונת ערוץ 1 לשדר גם משחקים בהשתתפות קבוצות הפריפריה מעכו, נצרת, סכנין, באר שבע ועוד". בימים הקרובים ייחתם ההסכם עם ההתאחדות.

אגב, משחק הכדורסל ששודר אתמול בערוץ 1 בין נבחרת ישראל לקרואטיה, במסגרת אליפות אירופה, הביא לרשות השידור רייטינג ממוצע של 7.7% בקרב משקי בית יהודיים. המשדר התברג במקום השמיני בטבלת התוכניות הנצפות של יום שני.