מיטב דורשת מאיזנברג להגדיל הפיצוי למחזיקי אג"ח של אוסיף

נציגי מיטב בית השקעות, ערן סטפק ויניב צלאל, דרשו להגדיל את גובה הפיצוי המגולם בריבית, כתנאי לאישור הסדר החוב

באסיפת מחזיקי אג"ח ד' של חברת אוסיף שהתקיימה אתמול, נתקל שלמה איזנברג, בעליה של חברת ישרס המחזיקה באוסיף , בדרישה חדשה.

נציגי מיטב בית השקעות, ערן סטפק ויניב צלאל, דרשו להגדיל את גובה הפיצוי המגולם בריבית, כתנאי לאישור הסדר החוב. לטענתם, ממועד התשלום המקורי שחל ביוני, נצברה גם ריבית פיגורים מעבר לריבית השוטפת ולתנאי האג"ח המקוריים הכוללים הצמדה למדד, ואילו כעת מציעה אוסיף למחזיקי האג"ח פיצוי נומינלי בלבד.

בתנאי האג"ח המקורים נקבע כי הן יישאו ריבית שנתית של 5.2% שתוצמד למדד. ביוני הייתה אמורה אוסיף לשלם 85 מיליון שקל למשקיעים, אך היא העבירה להם רק 20 מיליון שקל, ופתחה עימם במשא ומתן על גיבוש הסדר חוב כולל לכל הסדרות. יתרת התשלום, 65 מיליון שקל, אמורה להתקבל בחודשים אוקטובר ודצמבר, אך ההסדר עדיין לא אושר.

עסקה עם עזריאלי לשיפור הנזילות

במקביל, אמש הצליח איזנברג לשפר את הנזילות של אוסיף עם השלמת העסקה למכירת אחזקותיה בדרך הים ("ויה מאריס") - פרויקט התפלת מי ים באזור קיבוץ פלמחים. האחזקות נמכרו לגרנית הכרמל השקעות , הנמצאת בשליטת דוד עזריאלי, תמורת 52.5 מיליון שקל. העסקה כפופה לזכויות סירוב של השותפים.

על פי ההסכם גרנית תשחרר ערבויות שהחברה העמידה בהיקף של כ-30 מיליון שקל, ואוסיף תוכל לשלם למחזיקי האג"ח את התשלומים לשנה זאת, ולהחזיר לבנק חוב של 20 מיליון שקל שניתן לחברה כדי שתוכל לעמוד בתשלום הקופון האחרון. התוכנית האסטרטגית של איזנברג היא למזג את אוסיף לתוך ישרס ולמעשה למחוק את מניות אוסיף מהמסחר. בנוסף, ישרס בוחנת רכישת נכסים מאוסיף.

יוסף זינגר, מנכ"ל גרנית הכרמל, אמר היום ל"גלובס" בעקבות העסקה כי "תחום המים הוא חלק מתחומי הליבה שלנו, שאנו צומחים בהם, ואנו משתתפים במכרזים גם בשורק, באשדוד ובחו"ל. שוק המים בישראל סובל ממצוקה, והמתקן יכול להגדיל את עצמו".

מתקן ההתפלה בפלמחים מספק כיום 35 מיליון קוב מים בשנה, ותוך שנה אמורה תפוקתו לגדול ל-45 מיליון קוב בשנה. גרנית תוסיף כ-1.5 מיליון שקל, כדי לכסות את הסכומים ששילמה אוסיף החל ממאי בגין ההרחבה של הפרויקט. אם יתקבל אישור המדינה להרחבת הפרויקט ל-80 מיליון קוב מים בתוך ארבע שנים, תשלם גרנית 2 מיליון שקל נוספים.

עוד עסקה עם גרנית

לדרך הים זיכיון להקמה, תפעול ותחזוקה של מתקן להתפלת מי ים בשיטת BOO. מתקן ההתפלה בפלמחים מופעל משנת 2007 על ידי קונסורציום שזכה במכרז ב-2002. הבעלות בקבוצה מתחלקת בין GES מקבוצת גרנית הכרמל (27.9%), תהל (27.9%), אוסיף (22.1%) וצינורות המזרח התיכון מקבוצת גאון אגרו (22.1%).

בעסקה שנייה בין גרנית לבין עוגן נדל"ן, חברה בת של אוסיף, תמכור גרנית את פארק סיבל שבראש העין תמורת 47.5 מיליון שקל. הפארק כולל חמישה בניינים וחניונים בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר. לעוגן נדל"ן 226 מיליון שקל במזומנים ושווי מזומנים בקופה, לאחר שבמאי השנה שמכרה את אסותא שברמת החייל תמורת 892 מיליון שקל.