ברק אובמה לתלמידים: היזהרו מהעלאת תכנים אישיים בפייסבוק

נשיא ארה"ב הזהיר בני-נוער מפני העלאת תכנים אישיים ברשתות החברתיות, ואמר כי הדבר עלול לחזור לרדוף אותם בשלב מאוחר יותר בחייהם - למשל כשיחפשו עבודה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הזהיר בני-נוער מפני העלאת תכנים אישיים ברשתות חברתיות, ואמר כי זה עלול לחזור לרדוף אותם בשלב מאוחר יותר בחייהם.

עצותיו של אובמה ניתנו אתמול (ג') כשברקע תוצאות סקרים שנערכו לאחרונה, שהראו כי יותר ויותר מעסיקים בארה"ב פונים לאתרים כמו פייסבוק ומייספייס על מנת לערוך בדיקת רקע למועמדים לעבודה.

במהלך פגישת שאלות ותשובות עם תלמידים בגילאי 14-15, אובמה התבקש על-ידי אחד המשתתפים לתת להם עצות לגבי הפיכה לנשיא ארה"ב. "ובכן, הרשה לי לתת לך טיפים פרקטיים. ראשית, אני רוצה שכל הנוכחים יהיו זהירים מאד באשר לפרסום מידע בפייסבוק, משום שבעידן היו-טיוב, כל מה שתעשו - ניתן יהיה למצוא אותו מאוחר יותר והיכן שהוא בחייכם.

"כשאתה צעיר, אתה עושה טעויות ודברים מטופשים. שמעתי רבות על צעירים ששמים מידע בפייסבוק, ופתאום הם מגישים מועמדות למשרה - ומישהו חיפש ומצא את המידע הזה". מספר פעמים התייחס הנשיא לטעויות שעשה בצעירותו, אך לא פירט.

ביוני האחרון, סקר שערך האתר careerbuilder.com מצא כי 45% מהמעסיקים משתמשים באתרי רשתות חברתיות כדי לעשות חיפוש על מועמדים לעבודה, כאשר פייסבוק, שלדבריו, יש לו 250 מיליון משתמשים ברחבי העולם, הוא האתר המועדף עליהם.

35% מהמשיבים לסקר אמר כי הם מצאו באתרים אלה מידע שהשפיע על החלטתם לדחות את המועמד. דוגמאות למידע כזה כוללות תמונות, מידע על שתייה ולקיחת סמים או השמצת מעבידים לשעבר, עמיתים לעבודה או לקוחות.

יש לציין כי הבית הלבן של אובמה עושה שימוש תדיר בפייסבוק וטוויטר כדי לעקוף את התקשורת ולתקשר ישירות עם האמריקנים.