שולה זקן: אני מאמינה שהאמת תצא לאור, אני ואולמרט נזוכה

זקן, לשעבר ראש לשכת אולמרט, מואשמת כי ניצלה את תפקידה הציבורי כדי לקדם את האינטרסים של אחיה, יורם קארשי, ברשות המסים ■ אמרה בפתיחת משפטה היום: "אני אישה מאמינה, ואני מאמינה בבית המשפט"

"אני אישה מאמינה, ואני מאמינה בבית המשפט. האמת תצא לאור". כך אמרה היום (ד') שולה זקן, שהיה מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפתיחת משפטה בפרשת רשות המסים בבית משפט השלום בירושלים.

כשנשאלה זקן על משפטו הצפוי של אולמרט ב-3 הפרשות בהן הואשם עד כה, השיבה: "אני מאמינה שגם שם התוצאות יהיו אותו דבר".

זקן מואשמת במירמה והפרת אמונים. לטענת המדינה, היא ניצלה את תפקידה הציבורי כדי לקדם את האינטרסים של אחיה, יורם קארשי. כן ניצלה את כוחה בלשכת שר האוצר דאז אולמרט, ומנעה ממנהל רשות המסים, ג'קי מצא, מלהיפגש עם אולמרט עד שיפעל לשביעות-רצונו של אחיה.

הדיון היום עסק בעיקר בטרוניית סניגורה, עו"ד מיכה פטמן, על שהפרקליטות מבקשת למסור לו את כל חומרי החקירה בתיק, לרבות כאלה הרלוונטיים לנאשמים בתיק הגדול המתנהל בבית המשפט המחוזי מרכז (ובו נאשמים בכירי הרשות וכן העסקנים) - במקום להעביר רק את חומר החקירה המצומצם הרלוונטי לאישום נגד זקן.

השופט חיים לי-רן קבע כי עו"ד פטמן ישיב בשמה של זקן לכתב האישום ב-24 בנובמבר.

בצאתו מהדיון אמר עו"ד פטמן: "באנו לבית המשפט כדי להעביר מסר פשוט וקצר. אנחנו מאמינים בכל ישותנו בבית המשפט שיעשה צדק, ורוצים שהצדק ייצא לאור כמה שיותר מהר. אין לנו כוונה למשוך את המשפט בהליכים פרוצדורליים. שולה סבלה מספיק". כן ציין כי מדובר בתיק השונה במהותו ובהיקפו מהתיק המרכזי המתנהל במחוזי.

לפני שהחל הדיון נשאלה זקן האם היא חשה שמערכת המשפט נטפלת אליה. "עצם העובדה שאני בבית משפט השלום וכל השאר בבית משפט אחר עונה על השאלה", השיבה.

נגד זקן הוגש באחרונה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נוסף, בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות. גם שם זקן היא דמות המשנה ולא הדמות המרכזית באישום. היא מואשמת בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מירמה והפרת אמונים והאזנת סתר. (ת.פ. 2949/09).