תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל יוצא למכרז

אדלר-חומסקי, יהושע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב, שלמור-אבנון-עמיחי, מקאן-אריקסון וזרמון-גולדמן מתמודדים על התקציב, שמטופל כיום באדלר-חומסקי ■ על-פי הערכות, היקף התקציב של קק"ל יגיע השנה ל-750 אלף דולר

חלק ניכר ממשרדי הפרסום הגדולים מתמודדים בימים אלה על תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל (קק"ל). ל"גלובס" נודע כי בין המתמודדים נמנים משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, יהושע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב, שלמור-אבנון-עמיחי, מקאן-אריקסון וזרמון-גולדמן.

תקציב הפרסום של קק"ל טופל ב-5 השנים האחרונות במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שייצר עבורו מספר קמפיינים - ביניהם גם כאלה שהגיעו לטלוויזיה.

עם זאת, אין מדובר במפרסם גדול, ועל-פי הערכות בענף יגיע היקף התקציב שלו השנה לכ-750 אלף דולר. היות ומדובר בגוף ממשלתי - עליו לצאת למכרז, ולכן בתקופה האחרונה נעשתה פנייה לכל 10 משרדי הפרסום הגדולים בהזמנה לקחת חלק בהתמודדות על התקציב.

עם זאת, בענף הפרסום נוהגים בחשדנות כלפי תקציבים ממשלתיים מתוך חשש שעשוי להיות בהם סוג של מעורבות פוליטית, ולכן היו משרדים שהעדיפו לא להשתתף במכרז, ביניהם ניתן למנות את ראובני-פרידן, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס. גם בגיתם BBDO החליטו שלא להשתתף במכרז, שכן הם מטפלים בתקציב רשות הטבע והגנים, העומד בניגוד אינטרסים לתקציב קק"ל.

בקרב המשרדים שהוזמנו להשתתף במכרז, היתה תחושה כי בקק"ל שמרו לעצמם מרחב תמרון לבחירת הזוכה. הליך הבחירה כולל שלב של מרתון משרדים, במסגרתו תינתן ביום שני הבא לכל אחד מהמשרדים המתמודדים חצי שעה בה הם אמורים לערוך מצגת משרד והצגת מקרה לדוגמה. מבין המשרדים המתמודדים כעת ינופו חלק, ובשלב הבא יעמדו על הפרק הצעות מסחריות בלבד, לפיהן ייבחר הזוכה. בשום שלב לא צפויות להיות מצגות קריאטיביות.