הזכים והזחוחים

תנו ללקוחותיכם הפושעים ייצוג משפטי טוב ביותר, אך הפסיקו להתגפף ולהתנשק איתם

אני צופה אתמול (ג') במסך הטלוויזיה ורואה שם הר אדם, חבוש כובע בייסבול (במקום כיפה, יש להניח), לא מגולח, אזיקים על הידיים והרגליים - אבל מה זה מבסוט. כאילו הוא מגיע לבר-מצווה או לחתונה. תכירו: שלום דומרני. הוא מוקף באנשים הנראים פחות או יותר כמותו, ג'ינסים, חולצות טי לא מגוהצות, וכמובן זיפי הזקן המנדטוריים - וגם הם ברקיע השביעי.

רוח וצלצולים, חה-חה

בין הנקהלים בולטים שניים שנראים, לפחות בלבושם, שונים מכל היתר. אבל גם הם מלאים חיוכים וצ'פחות, כיאה לאירוע המשמח הזה. כמובן שהם זמינים מאוד למצלמות ולמיקרופונים, כדי שיוכלו להעביר דרכם לציבור את דעתם המלומדת על לקוחם המאושר.

נא להכיר: עורכי הדין - במקרה הזה משה שרמן ואבי חימי. בין פרץ צחוק אחד למשנהו, בין נישוק לחיבוק, הם שולפים מהרפרטואר ההומוריסטי שלהם את האמירה: "המשטרה קראה לפרשה הזאת 'רוח סתיו', לטעמנו מדובר ברוח וצלצולים ותו לא". רק טבעי שהחידוד הזה זוכה לפרץ מחודש של צחוקים וחיבוקים ונישוקים, והפרקליטים מאוד מרוצים מעצמם ומהברקתם. כמה שהנאשמים זכים - כך פרקליטיהם זחוחים.

הקשר בין ייצוג לנישוק

אני מביט בפרקליטים המחולפים ומעונבים למשעי, אנשים בעלי השכלה גבוהה, בעלי משרדים ובתים יפים, אולי אפילו מבקרים בהצגות וקונצרטים - ואני מתקשה להבין את המארג הנפשי והמנטלי שלהם.

כלומר - אני מבין שלכל אדם מגיע הייצוג המשפטי הטוב ביותר. אני מבין שדומרני ודומיו הם בחזקת אדם. כל זה ברור ומקובל. אבל מה הקשר בין ייצוג משפטי לבין הזחיחות, אמרות-השפר, החיבוקים וההתנשקויות?

מה תגידו לבתכם?

הרי הפרקליטים יודעים טוב מאיתנו עם מי יש להם עסק. אפילו לקוחותיהם לא חייבים בהאשמה הספציפית, מדובר באנשים, ולאלה אני מתכוון, שהיותם מנהיגים וחברים בארגוני פשע היא מן הידועות והמפורסמות. על אלה חל הכלל שאם אדם מתנהג כפושע, נראה כפושע ומדבר כפושע - חזקה עליו שהוא פושע.

אז אני רוצה לשאול אתכם, פרקליטים זחוחים: אחרי שסיפרתם לנו שמרשיכם הם אנשים השומרים על החוק, קלה כחמורה - מה הייתם אומרים לבתכם לו רצתה, למשל, להתחתן עם אחד מהם? הייתי מת לשמוע מה אתם אומרים לה, לבת, על מרשיכם הזכים במעמד כזה. מותר לי לנחש שזה לא אותו הדבר שאתם מוכרים לתקשורת ולבתי המשפט?

מקצועיות או מוקיונות?

אין לי בעיה עם זה שאתם, פרקליטיי הזחוחים, מייצגים את האנשים האלה ושאתם כנראה מקבלים מהם המון כסף. אבל אתם יודעים שמדובר באנשים חסרי מצפון שחיים על כספם, חייהם ולפעמים דמם של חפים מפשע.

אז תנו להם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר שביכולתכם - אבל אולי אפשר להפחית את כמות הצחוקים, להפסיק את הנישוקים, לחדול להתנהג בצורה מוקיונית - ובמקום זאת לעבור להתנהגות מקצועית?