עורכת "ווג" במיזם למשיכת קונים לחנויות האופנה: שעות פתיחה מאוחרות והפנינג סלבס

אירוע "Fashion's Night Out" אמור להתרחש במקביל ב-13 ערי בירה ברחבי העולם ■ בכיר בתעשיית האופנה: "אנחנו מקווים לא להפסיד על האירוע, הסכמנו כי זו יוזמה של אנה ווינטור"

תעשיית האופנה ב-13 מדינות תנסה מחר (ה') לעשות את מה שהממשלות והבנקים המרכזיים מנסים לעשות בשנה האחרונה: לגרום לצרכנים לחזור אל החנויות.

תוכנית התמריצים לתעשיית האופנה נקראת "Fashion's Night Out". ה"בן ברננקי" שלה היא אנה ווינטור, עורכת המגזין האמריקני "ווג". הרעיון הגדול של ווינטור הוא לערוך מסיבה קמעונאית עולמית ללילה אחד בבירות כמו ניו-יורק, פריז, בייג'ין, מוסקבה וריו דה ז'נרו.

לדברי ווינטור, "אנחנו רוצים להזכיר לאנשים כמה כיף קניות יכולות להיות". כדי להזכיר את החוויה הנשכחת, יהיו חנויות האופנה פתוחות עד שעת לילה מאוחרת, וייערכו אירועים מיוחדים - מהופעות של סלבריטאים ועד מיני-קונצרטים, מבחני מסך, פורטרטים של ציירי אופנה ו"מהפכים" של לבוש.

הסחורה ב"Fashion's Night Out" תימכר במחירים מלאים, ואחוז מסוים מההכנסות יופנה לצדקה, כדי לרכך את מה שהמעצב טומי הילפיגר מכנה "רגש האשמה שנקשר לקניות בשנה האחרונה".

יחזרו בשבוע הבא

בניו-יורק ייקחו חלק בליל האופנה הזה כ-800 חנויות. בלונדון ישתתפו 210 חנויות.

רבים בתעשיית האופנה אינם משוכנעים כי היוזמה הזו תניב תוצאות כספיות קונקרטיות למישהו מלבד הערים שישתתפו בה, שייהנו מהגידול הזניח והחד-פעמי במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, שאליהם יצטרפו שוחרי האופנה שינועו בין החנויות.

לדברי ברונו פריזוני, המנהל היצירתי של מותג הנעליים רוז'ה וויויה, שישתתף באירוע במילאנו, "זה יביא לחנות שלנו אנשים שאולי לא היו באים בלי האירוע, אבל בפריז, למשל, זה לא יכניס יותר מדי כסף. המבקרים באים, שותים, פוגשים אנשים, רואים את הקולקציה - ואולי עם קצת מזל הם יחזרו בשבוע הבא".

הוצאה גדולה

מנהל אחר של מותג יוקרה בינלאומי, שביקש להישאר בעילום שם, ציין כי חברתו אינה מצפה להחזיר לעצמה את העלויות של תשלום עבור שעות נוספות, חשמל, אבטחה ומזון.

"מבחינתנו זו הוצאה גדולה להחזיק את החנויות הגדולות שלנו פתוחות עוד 5 שעות", הוא ציין. לדבריו, חברתו נענתה ליוזמה רק מפני שהיא באה מווינטור.