ביהמ"ש העליון עיכב עד יום ג' את מאסרו של אלי רייפמן

השופט חנן מלצר הורה לרייפמן להורות עוד היום לכל 41 הנאמנים באנגליה, שלטענתו מחזיקים במניותיו באמבלייז, להעביר את המניות לידי המנהל המיוחד עד ליום ב' בשעה 10:00 שעון גריניץ'

בית המשפט העליון עיכב היום (ה') עד ליום ג' את פקודת המאסר בגין ביזיון בית המשפט שהוציאה שופטת המחוזי ורדה אלשיך כנגד יו"ר אמבלייז , אלי רייפמן.

השופט חנן מלצר הורה לרייפמן להורות עוד היום לכל 41 הנאמנים באנגליה, שלטענתו מחזיקים במניותיו באמבלייז, להעביר את המניות לידי המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, עד ליום ב' בשעה 10:00 שעון גריניץ'. במקרה שהמניות אינן בידיהם, עליהם לפרט בידי מי הן מוחזקות.

אם רייפמן לא יעשה כן, הוסיף מלצר, יתקיים ביום ג' דיון בעניין מאסרו. מלצר אף הורה לפרקליטיו של רייפמן, עוה"ד דורון אפיק ושלומי תורג'מן, להגיש עד ליום א' תצהיר המפרט במדויק כיצד ובאיזה אופן מוחזקות כל 39 מיליון מניות אמבלייז בהן הוא מחזיק, והאם מוטלים עליהן שיעבודים.

כזכור, בתחילת השבוע החליטה אלשיך כי רייפמן ביזה את החלטתה למסור למנהל המיוחד שמונה לו, עו"ד איתן ארז, את מניות השליטה באמבלייז. רייפמן טען כי המניות אינן רשומות על שמו, ומוחזקות בידי נאמנים שונים ברחבי העולם, שאינם כפופים למנהל המיוחד. בדיון התברר כי המניות מוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה, ושוויין כעת כ-94 מיליון שקל, אך לטענת המנהל המיוחד, רייפמן מסרב לחתום על ייפוי-כוח המורה לנאמנים להעבירם לידיו. אלשיך ציינה כי רייפמן יצר קונסטרוקציה מסובכת לעייפה של פיזור נכסים, דרך ניצול שרשורים ונאמנויות במקומות שונים ורבים בעולם.

רייפמן טוען בערעור שהגיש על החלטת אלשיך כי אין מקום לנקוט בהליך הביזיון - שאינו הליך עונשי אלא נועד לאכוף את ביצוע ההחלטה - כיוון שהוא מסכים לקיים את ההחלטה אלא שנדרש לו פרק זמן לעשות כן, משום שמדובר בהליך מורכב הדורש שיתוף-פעולה של גורמים אחרים. לטענתו, הצו אינו ניתן לביצוע בסד הזמנים שקבעה אלשיך. (ע"פ 7174/09).