איתן ורטהיימר: הפכתי ל"סוכן הנסיעות של באפט"; נגיע ליפן

ורטהיימר אמר בראיון בבלומברג כי תפקידו החשוב ביותר הפך להיות המלווה של באפט במסעותיו ולסייע לו בהרחבת פעילותו בחו"ל ■ "כשבאפט יוצא מהמיטה בבוקר יש דבר אחד שמעניין אותו, מה יש שם בחוץ שעשוי להיות תוספת אטרקטיבית לחברות שלו בעולם"

איתן ורטהיימרהמכנה עצמו "סוכן הנסיעות של וורן באפטלמציאת הזדמנויות מחוץ לארה"ב" אמר היום (ה') בראיון ברשת הטלוויזיה של בלומברג כי ברצונו להביא את המשקיע המיליארדר ליפן, "אני מקווה שתוך שנה מהיום אצליח להביא אותו, דיברתי איתו על כך". נזכיר כי באפט ביקר בשנה שעברה באירופה ובסין בשנת 2007 על מנת להגביר את פעילותה של ברקשייר האת'וואי, החברה שבבעלותו באותם איזורים.

ייתכן כי בביקור ביפן יגיע באפט לביקור בחברת Tungaloy Corp אותה רכש באמצעות ברקשייר, אמר ורטהיימר. באפט הגדיל את השקעותיו מחוץ לארה"ב על רקע התנפחות הגירעון האמריקני. בשנת 2006 שילם באפט כ-4 מיליארד דולר בתמורה ל-80% מחברת ישקר הישראלית אותה ייסד אביו של איתן , סטף ורטהיימר ב-1952.

ורטהיימר אמר בראיון כי תפקידו החשוב ביותר הפך להיות המלווה של באפט במסעותיו ולסייע לו בהרחבת פעילותו בחו"ל.

"כשוורן באפט יוצא מהמיטה בבוקר יש דבר אחד שמעניין אותו, מה יש שם בחוץ שעשוי להיות תוספת אטרקטיבית לחברות הבת שלו ברחבי העולם" אמר פרנק באטס, שותף בחברת ניהול הנכסים של באפט בניו ג'רזי Carret Zane, אשר מחזיקה במניות ברקשייר האת'אווי.

אנשי ישקר מקושרים היטב ומוכנים היטב כמדריכי הטיולים של באפט, מאחר שישקר המייצרת ציודים לצרכי קידוח שונים ומחרטות פועלת במדינות רבות ברחבי העולם ומפעליה מצויים בישראל, יפן, ארה"ב וסין והיא שרכשה בשנה שעברה את החברה היפנית. העוזרת של באפט , קרי קייזר אמרה במייל כי אינה מודעת לכוונה של באפט לצאת לביקור ביפן.

בטור נדיר שכתב בחודש שעבר בניו יורק טיימס אמר באפט כי הזרמות ההון המאסיביות שהזרים הממשל האמריקני "כתרופה מוניטרית" למעכת הפיננסית מהווה איום על כלכלת ארה"ב ועל הדולר. "הדפסה בלתי מבוקרת של דולרים בהחלט תגרום להתמוססות כוח הקנייה של המטבע - עתידו של הדולר מצוי בידיו של הקונגרס".