חוזה חדש ל-888 הזניק את המניה ב-14.3% בלונדון

זינוק בתפוקה התעשייתית בסין הניע את השווקים באסיה לעליות ■ מניות הנפט עלו בעקבות העלאת תחזית הביקוש לנפט בידי על-ידי ה-IEA

השווקים באסיה ובאירופה נסחרו היום (ו') באווירה חיובית, לאחר שפורסמו נתוני מאקרו טובים מהצפוי בסין, כמו גם תחזיות טובות יותר לביקוש לנפט אשר העלו את התחזיות לרווחי חברות הנפט.

התפוקה התעשייתית בסין זינקה ב-12.3% בשנה שהסתיימה באוגוסט, קרי עלייה של 1.5% בהשוואה ליולי. בשוק ציפו לעלייה של 10.8% בלבד, כך שהנתון בהחלט הפתיע לטובה. בתגובה, זינקה הבורסה בסין ביותר מ-2% והשפיעה לחיוב על המסחר באסיה, למעט על יפן שסבלה מחולשה בשל נתוני צמיחה מאכזבים. הממשל ביפן דיווח כי המשק צמח ב-2.3% ברבעון השני לעומת 3.7% בקריאה הראשונה.

אם לא די בחדשות הטובות מסין, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA) העלתה את תחזית צריכת הנפט העולמית ל-2010, מה שמאותת כי ההתאוששות הכלכלית צוברת תאוצה. הסיבה להעלאת התחזיות היא ביקוש גבוה יותר הצפוי מסין וצפון אמריקה. נזכיר כי ארה"ב וסין הן צרכניות הנפט הגדולות בעולם. ולא רק הנפט בקדמת הבמה; מחיר הזהב שב לחצות את סף ה-1,000 דולר לאונקייה והנחושת מטפסת במסחר בלונדון.

לא רק בסין נתוני המאקרו עקפו את הצפי - מדד המחירים הסיטונאיים בגרמניה לחודש אוגוסט עלה ב-0.7%, לעומת צפי לגידול של 0.3% ולעומת קיטון של 0.5% ביולי. גם מדד מחירי התשומות והמחירים המוגמרים בבריטניה ליצרן עלו מעל הצפי היום.

ה-MSCI אסיה עלה היום ב-0.2% וסגר השבוע בעלייה של 4.1%. היה זה השבוע הטוב ביותר עבור המדד מזה כ-7 שבועות. מתחילת חודש מארס זינק המדד בכ-60%. באירופה, מדד Dow Jones Stoxx 600 עולה ב-0.6%. המדד הוסיף השבוע 3.4%, העלייה הגדולה ביותר מאז יולי. המדדים המובילים באירופה סיימו את יום המסחר בעליות שערים.

פוטסי קאק דאקס שנחאי משולב ניקיי 225 הנג-סנג

חגיגה במניות הנפט

מניות הנפט והסחורות ריכזו עניין, הן באסיה והן באירופה - נציין את רויאל דאטש של , טוטאל , BHP ביליטון , ומניית חברת הנפט הסינית קנוק וכן את ריו טינטו .

מבין המניות שבלטו היום באסיה, IHI זינקה לאחר שבנק ההשקעות גולדמן זאקס העלה את מחיר היעד למניה ב-16% ל-220 ין.

במסחר באירופה, נציין את קדברי . משקיעי יצרנית הממתקים תומכים בהגיון שמאחורי הצעת הרכש של קראפט האמריקנית, אך הם מעוניינים שהמנכ"ל יעלה את הצעה, העומדת על 16 מיליארד דולר, במעט.

פראנס טלקום , חברת הטלקום השלישית בגודלה באירופה, השעתה תוכנית ארגון מחדש עד ל-31 באוקטובר, לאחר שאיגודי עבודה טעו כי החברה לא עזרה לעובדים להתמודד עם תוספת הלחץ מהשינויים המתוכננים. לפי דיווחים בעיתונות, 22 עובדי החברה נטלו את חייהם ב-18 החודשים האחרונים.

ולישראליות באירופה - דרגונפיש, חטיבת ה-B2B של חברת ההימורים המקוונים 888 , הנסחרת בלונדון, חתמה על הסכם ארוך-טווח עם החברה הבת של HIE, כדי לספק לה שירותים של הימורים מקוונים.

אלי רייפמן, יו"ר אמבלייז , יצא היום בראיון לערוץ 2 נגד הטענה שהיה משמיד הערך הגדול ביותר למשקיעים, וטען שנכנס לחובות כיוון שניסה למנוע השתלטות של קרנות גידור אמריקניות על אמבלייז. רייפמן אמור להעביר את 39 מיליון מניותיו בחברה השוכבות ב-81 נאמנויות בריטיות למנהל המיוחד של נכסיו שבכינוס עד צהרי יום שני, אחרת הוא עשוי להיאסר למחרת.