פדקס תכה את תחזיות האנליסטים בדו"חותיה בשבוע הבא

חברת השילוח השנייה בגודלה בעולם צפויה להציג רווח למניה הגבוה מתחזיתה הקודמת ומהתחזיות בוול סטריט ■ בתגובה, מזנקת המניה בבורסה בניו-יורק

מניית חברת השילוח השנייה בגודלה בעולם, פדרל אקספרס האמריקנית, מזנקת במסחר בבורסה בניו-יורק. הסיבה: פחות משבוע לפני שתפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת הכספים 2010, העלתה פדקס את תחזית הרווח למניה ל-58 סנט. פדקס תפרסם את דו"חותיה הכספיים ב-17 בספטמבר.

התחזית הקודמת בה נקבה פדקס נעה בטווח 30-45 סנט למניה, בעוד האנליסטים מעריכים כי חברת השילוח תציג רווח של 48 סנט לממוצע במניה. ועם זאת, גם בתחזית המעודכנת והאופטימית של פדרל אקספרס, עדיין חשוב לזכור כי מדובר בירידה של 53% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרבעון הפיסקאלי הראשון של פדקס הסתיים ב-31 באוגוסט.

מאחורי השיפור הצפוי בתוצאותיה הכספיות של פדקס עומדות מספר סיבות, וביניהן גידול במשלוחים בינלאומיים בדרגה השנייה בדחיפותה ("חבילות Priority"), שמשך השילוח שלהן נע בין יום לשלושה ימי עבודה. פדקס, נזכיר, פיטרה עובדים וחתכה בעלויות נוספות שתרמו לשיפור הצפוי בתוצאות.

ברבעון הפיסקאלי השני מצפה פדרל אקספרס להרוויח 60-95 סנט למניה, כשממוצע תחזיות האנליסטים שוכן בתוכה - 70 סנט. מניות החברה נסחרות לפי שווי-שוק כולל של 24.43 מיליארד דולר. החברה סירבה להתייחס להערכותיה לגבי יציאה מהמשבר.

FedEx Corporation