פרטנר ניצחה את עיריית צפת במאבק על הצבת אנטנה סלולרית

העירייה ביקשה מפרטנר להעתיק את האנטנות שעל בניין עלית לבניין מסחרי אחר ■ למרות זאת דחתה את בקשת פרטנר להיתר וערכה הליך התנגדויות, על אף שהתוכנית תואמת את תוכנית המתאר המבטלת התנגדויות

חברת פרטנר , שהשליטה בה נרכשה באחרונה על-ידי אילן בן דב, זכתה בערר שהגישה נגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה צפת שלא לאשר לה להעתיק את האנטנות שעל בניין עלית לבניין מסחרי אחר בעיר.

פרטנר הגישה את הערר לוועדת הערר המחוזית במחוז צפון לאחר שנדחתה בקשה שהגישה להצבת אנטנות סלולריות על מבנה מסחרי בצפת בתיאום עם העירייה, שביקשה ממנה להסיר את האנטנות מבניין עלית.

מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה צפת, יחזקאל רובין, אמר בדיון ועדת הערר כי הוחלט שלא לאשר לפרטנר את הבקשה מאחר שישנם דיירים רבים שמתנגדים לה. נציג פרטנר השיב לטענה זו כי השטח שאליו תכננה החברה להעתיק את האנטנות הוא אזור תעשייה ומסחר.

עוד ציין נציג פרטנר בדיון כי הבקשה הוגשה בתיאום עם העירייה ולפי בקשתה, ובתיאום עם מהנדס הוועדה המקומית. רובין חזר וטען כי קיימת התנגדות והוועדה לא הצליחה לכופף את כל המתנגדים.

בקשתה של פרטנר תואמת את תמ"א 36 א' (תוכנית מתאר ארצית לתקשורת ולמתקני שידור קטנים), לפיה ניתן להקים מתקני שידור על בניינים ללא פרסום להתנגדויות. למרות זאת החליטה הוועדה המקומית צפת לשמוע התנגדויות והחליטה שלא לאשר את הבקשה.

נציג פרטנר אמר בדיון בוועדת הערר כי "אם העירייה תודיע שהיא מתירה ומסכימה שהמתקן יכול להישאר על 'עלית', יותר טוב לנו. אנחנו לא רוצים להזיז אותו, הוא כבר קיים 10 שנים בהיתר".

ועדת הערר החליטה לקבל את הערר של פרטנר בנימוק כי החלטת הוועדה המקומית "אינה מנומקת כיאות, ואינה מבהירה מדוע ניתן לדחות בקשה התואמת את הוראות התוכנית (תוכנית המתאר). בכל מקרה, לא היה מקום לאפשר שמיעת התנגדויות כאשר מדובר בבקשה התואמת תוכנית. כאשר אין חוק מקנה זכות התנגדות, אין הוועדה המקומית זכאית לאפשר זאת. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בבקשה שתואמה עם העירייה, לשם העברתו של מתקן אחר והעוררת הסתמכה על הסיכום עמה, והגישה בקשה מתואמת בעניין. לא שמענו על נימוק תכנוני כלשהו המצדיק את דחיית הבקשה".