לבקשת סאן: ביהמ"ש דחה את אסיפת בעלי המניות של תרו

לטענת סאן, בעלי המניות אינם יכולים להגיע להחלטה מושכלת בעניין שיפוי ופטור לדירקטורים של תרו ■ ביהמ"ש קבע כי סאן זכאית לקבל את המסמכים שדרשה לפני האסיפה, וחייב את תרו בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל

מאבק השליטה בחברת התרופות תרו ממשיך לספק תעסוקה לעורכי הדין ולבית המשפט בישראל. הפרק האחרון, נכון לעכשיו, הוא דחיית אסיפת בעלי המניות שהיתה אמורה להתכנס היום (א') בחיפה.

הסיבה לדחייה היא צו מניעה זמני שהוציא בית המשפט המחוזי בתל-אביב לבקשת סאן פארמה ההודית, שאוסר על בעלי המניות לשקול את ההחלטה המוצעת בקשר לשיפוי ופטור לדירקטורים של תרו.

לטענת סאן, בעלי המניות אינם יכולים להגיע להחלטה מושכלת בעניין. השופט יהודה זפט קבע כי סאן זכאית לקבל את המסמכים שדרשה לפני קיום האסיפה, וחייב את תרו בהוצאות משפטיות של 20 אלף שקל.

צו המניעה מונע מתרו לכנס את האסיפה עד לתום 21 יום מהגשת סעיפים מסוימים מפרוטוקול הדירקטוריון ופרטים נוספים לפי בקשת בית המשפט. אסיפת בעלי מניות נוספת שאמורה להתכנס מחר (ב') תתקיים כמתוכנן.

תרו אינה מפרסמת דו"חות רבעוניים מבוקרים בשל תיקונים שהיא מבצעת בדו"חות של שנים קודמות, ולבקשת בעלת המניות קרן טמפלטון, באסיפה זו יימסר עדכון על מצב הביקורת של הדוחות ל-2008-2006.

תרו נסחרת בארה"ב ברשימת הפינק שיטס, אליה עברה בשל אי-פרסום הדו"חות, לפי שווי שוק של 363 מיליון דולר. החברה נמצאת במוקד מאבק שליטה בין מייסדי החברה לבין סאן, שהיתה אמורה לרכוש אותה ומחזיקה כיום ב-35% ממניותיה (23.5% מזכויות ההצבעה). העסקה בוטלה, והצדדים עברו לדיונים משפטיים.

את סאן מייצג משרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין.