מוטורולה מנסה לחזור לחיים בסיוע הגוגלפון

אחרי תקופה ארוכה שבה לא השיקה מכשירים מיוחדים, מוטורולה תשווק דגם חדש עם ממשק של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ■ בדומה לנוקיה, גם מוטורולה שמה דגש על הקישוריות בזמן אמת לרשתות החברתיות

אחרי תקופה ארוכה של שקט ומעט מאוד הכרזות של מכשירים חדשים חשובים, מוטורולה הציגה בסוף השבוע את טלפון האנדרואיד הראשון שלה, המבוסס על מערכת ההפעלה של חברת האינטרנט גוגל.

דגם ה-DEXT שייצא באירופה (בגרסתו האמריקנית - CLIQ) הוא הניסיון הראשון של החברה להוציא טלפון המבוסס על האנדרואיד. זהו צעד משמעותי וחשוב, שעשוי להשפיע על עתידה של חברת הטלפונים האמריקנית שהמציאה את המכשיר הסלולרי, ושאמור לעזור לה ליישר קו עם שאר היצרניות.

סנג'יי ג'ה, מי שהתמנה בשנה שעברה למנכ"ל שותף של מוטורולה האחראי על תחום הסלולר של החברה, הוא האיש שהחליט לקדם את מערכת האנדרואיד, ולהפכה למרכזית בליין המכשירים הנוכחי והעתידי של מוטורולה.

ג'ה הציג את הממשק החדש שמוטורולה פיתחה על האנדרואיד, ה-Motoblur, שיציע למשתמשים קישור בזמן אמת לעולם הרשתות החברתיות.

זוהי מעטפת שמתלבשת על האנדרואיד, ומאפשרת יישומים ייחודים ועמוד בית שונה. מוטורולה החליטה, בדומה לנוקיה, להתמקד בעולם הרשתות החברתיות כבר בעמוד הבית של המכשיר ולהציע גישה ועדכונים לאתרים כמו פייסבוק וטוויטר. המשתמש יכול מעמוד הבית לענות להודעות ולעדכן את הסטטוס שלו בכל הרשתות החברתיות בהן הוא פעיל.

עם חברים

יכולת נוספת של ה-Motoblur הוא סינכרון אוטומטי של פרטיהם האישיים של אנשי הקשר מהרשתות החברתיות. כמו-כן, כאשר מתקבלת שיחה במכשיר, התמונה העדכנית ביותר של אותו אדם כפי שעודכנה ברשת החברתית תופיע על המסך.

במוטורולה גם מגבים את רוב הנתונים שנמצאים על המכשיר באתר שלהם, כך שאם הוא נגנב, ניתן יהיה לשחזר אותם במהירות. מלבד זה, בזמן גניבה, ניתן לאתר את מיקומו של המכשיר באמצעות ה-GPS המותקן בו.

לדברי ג'ה, "הממשק החדש יהיה זמין על מגוון מכשירי אנדרואיד בפורטפוליו שלנו שעתידיים לצאת".

בניית ממשק ייחודי של יצרנית טלפונים על מערכת הפעלה אינה דבר חדש. רוב יצרניות הטלפונים החלו לעבוד בשיטה זו לפני כשנתיים במכשירים הפועלים על מערכת ההפעלה "חלונות מובייל" של מיקרוסופט. אולם, בעוד שבחלונות, הסיבה לכך הייתה חוסר ידידותיות של מערכת ההפעלה, באנדרואיד זהו צורך ליצור בידול בין הטלפונים, מכיוון שיצרניות טלפונים רבות יציעו בקרוב טלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל.

ל-DEXT שייצא באירופה בחודש הבא, אין תאריך יעד להגעה לישראל. ממוטורולה ישראל נמסר שהחברה בוחנת את הגעת המכשיר לישראל.

היום משווק בישראל דגם הגלקסי של סמסונג, שיצא לפני כמה שבועות ברשת סלקום שמציע למשתמשים הישראלים לראשונה שימוש באנדרואיד. מכשיר ה-Magic של HTC לצאת ברשת פלאפון בעוד כשבועיים.

כאשר מוטורולה תצא עם המכשיר היא צפויה להיתקל בתחרות קשה מול היצרניות האחרות, אבל לראשונה, היא תציע מכשיר שלא יהיה נחות ביכולות שלו לעומתן.