הצרות של שרם ופודים: פולאר של זיל פלדמן מסרבת לשלם

חברת כנף 2000 מקבוצת שרפ"ג הגישה תביעה בבית המשפט השלום נגד פולאר השקעות (שנמכרה על-ידי הקבוצה לזיל פלדמן), לאחר שזאת לא עמדה בהחזר השקעה של 2.5 מיליון דולר

חברת כנף 2000 מקבוצת שרם פודים הגישה בשבוע שעבר תביעה בבית המשפט השלום בתל-אביב נגד פולאר השקעות (שנמכרה על-ידי הקבוצה לזיל פלדמן) לאחר שזאת לא עמדה בהחזר השקעה של 2.5 מיליון דולר.

פולאר השקעות חברה ביוני 2007 לפלדמן בביצוע רכישת ענק ממונפת של רשת בתי המלון האמריקנית Extended Stay מקרן בלקסטון.

המחיר הגבוה, 7.4 מיליארד דולר, לא הרתיע את פלדמן נוכח רשימת השותפים שכללה בין היתר את בנק אוף אמריקה, וואכוביה, בר סטרנס ומריל לינץ'. כיום, כידוע, חלק מהגופים הללו כבר לא קיימים, לפחות לא כגופים עצמאים. בסופו של דבר גם רשת בתי המלון לא זכתה להצלחה גדולה ובחודש יוני האחרון, בעקבות המיתון בארה"ב, הגישה בקשה לפשיטת רגל לפי "צ'פטר 11".

לפי כתב התביעה, שהוגשה על-ידי משרד תדמור באמצעות עוה"ד דוד גבעוני וד"ר איתי פלדור, השקיעה פולאר 10 מיליון דולר ברשת המלונות האמריקנית (השקעה שבינתיים נמחקה במלואה). על-פי ההסכם, פולאר הייתה אמורה לקבל תשואה של 12% לשנה, וכן להשתתף ברווחים, אם יהיו כאלה. זמן מה לאחר מכן הצטרפה כנף 2000 להשקעה בתמורה להתחייבות מצד פולאר לפיה אם לא ישולמו לה ההחזרים בשיעור 12% לשנה, תשלם לה אותם פולאר בעצמה.

על בסיס התחייבויותיה של פולאר, גייסה כנף 2000 בסביבות ספטמבר 2007, 2.5 מליון דולר לטובת ההשקעה מקרב לקוחותיה הפרטיים. אלא שבעקבות הקשיים הפסיקה רשת המלונות לשלם את התשואה המובטחת, ופולאר, שהתחייבה כאמור להשלים לכנף 2000 סכום זה, סירבה לעמוד בהתחייבותה.

המכרז על לידר נדחה

בסוף 2006 הצליחה שרם פודים להעשיר את קופת החברה הבת, לידר השקעות, לאחר שהאחרונה מכרה 40% מחברת הבת פולאר השקעות לפלדמן ב-207 מיליון שקל, סכום ששיקף מחיר של 61.09 שקל למניה (כיום נסחרת המניה ב-16.5 שקל). עסקה זאת, כמו גם מימושים אחרים בהמשך, לא הצילו את לידר השקעות מהמשבר הקשה אליו נקלעה, ובימים אלו מתקיים מרוץ למכירת השליטה בחברה.

אך ביום חמישי דיווחה החברה על דחיית סגירת המכרז לרכישת לידר השקעות ל-29 בספטמבר, במקום ב-13 באוגוסט. עד אז ינסו מנהלי המכרז, ג'וש רוזנצוויג, המייצג את מחזיקי האג"ח וקותי גביש, המייצג את החברה, להגיע להסכמה עם הבנקים ובראשם בנק לאומי, שאינם מוכנים למתווה הסדר החוב הקיים. דו"חות לידר נושאים הערת "עסק חי" בשל חשש ליכולת ההישרדות של החברה. היקף החובות (במאוחד) עומד על 1.06 מיליארד שקל, מתוך זה כ-180 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שנסחרות בתשואה של 211%.

בין המתעניינים בלידר השקעות - צביקה בארינבוים, דן דוד, דני ברק ורוני פוסמן, בראש קבוצת משקיעים. הכנסת משקיע חדש במסגרת הסדר החוב לא תוכל לצאת לפועל ללא אישור הבנקים המלווים.