מועמד מחנה מנירב, דודי גולדברג, נבחר ליו"ר מרחב ת"א בלשכת רו"ח

הבחירות למרחב ת"א של לשכת רו"ח הסתיימה בניצחון סוחף למחנה של עופר מנירב עם 10 חברים בוועד מתוך 12 ■ מחנה יגאל גוזמן: מחר - בבחירות לנשיאות הלשכה ולוועד המרכזי - יבוא השינוי

קבוצתו של רו"ח עופר מנירב, המתמודד על נשיאות לשכת רואי החשבון מול רו"ח יגאל גוזמן, גרפה למעלה מ-70% מהקולות בבחירות שנערכו אתמול (א') לוועד מרחב תל-אביב של הלשכה.

המועמד של מחנה מנירב, רו"ח דודי גולדברג, שותף במשרד ליאון-אורליצקי, נבחר לראש מרחב תל-אביב, לאחר שגרף 798 מקולות החברים - יותר מפי 2 ממועמד מחנה גוזמן לראשות המרחב, רו"ח אורי לזר, שגרף 317 קולות. מחנה מנירב הצליח להכניס בסך-הכל 10 חברים (כולל יו"ר הוועד) מתוך 12 לוועד מרחב תל-אביב.

הבחירות בתל-אביב הן הסיבוב הראשון בהתמודדות הגדולה שתיערך מחר (ג') ברמה הארצית בין מנירב לגוזמן על תפקיד נשיא לשכת רואי החשבון. התוצאה בתל-אביב אינה מפתיעה, שכן מחנה גוזמן השקיע מעט מאוד משאבים בבחירות המרחביות. רק באחרונה העמיד המחנה מועמד צעיר מטעמו לראשות המרחב, רו"ח אורי לזר, שותף מנהל במשרד שטראוס-לזר ובנו של רו"ח מיכה לזר.

מזהירים משאננות

אנשי מנירב שנבחרו לוועד מרחב תל-אביב הם: לינור מנירב, בתו של מנירב, רואת חשבון צעירה בעלת ותק של פחות משנה, שגרפה 625 קולות; גיא רשטיק עם 691 קולות; שמואל דחוח-הלוי עם 663 קולות; אורי בארי עם 655 קולות; מיכל הוכמן עם 635 קולות; רן כהן, לשעבר מנהל מחלקת מיזוגים ופיצולים במחלקה המקצועית ברשות המסים, עם 635 קולות; וכן אילן קמיל, חיים סטוק וגבי קדיס.

מחנה גוזמן הכניס לוועד המרחב את מועמדו לראשות המרחב, רו"ח אורי לזר, וכן את איריס עומר, סגנית פקיד שומה תל-אביב 5, שקיבלה 387 קולות.

רו"ח דודי גולדברג, שנבחר לראשות הוועד, אמר בתגובה לתוצאות: "הצלחנו ליצור קבוצה מגוונת של חברים, כאשר 5 מתוך ה-9 הינם פנים חדשות בלשכה ממגזרי פעילות שונים: גברים, נשים, שכירים, מנהלי כספים ועצמאיים. למרות ההישג אסור להיתפס לשאננות, ויש לפעול באותה נחישות כדי שמועמד הקבוצה לנשיאות, מנירב, והמועמדים לוועד המרכזי ייבחרו בבחירות הארציות מחר".

ממחנה גוזמן נמסר בתגובה: "לצערנו, השתתפו בבחירות למוסדות הלשכה בתל-אביב פחות מ-15% מבעלי זכות הבחירה. אין לנו ספק כי הבחירות האמיתיות יתנהלו מחר למוסדות הארציים של הלשכה. הבחירות מחר הן אלה שיקבעו את פני הלשכה ואת עתידם של חברותיה וחבריה. מחר יבוא השינוי, מחר תבוא הבשורה, מחר ייבחרו יגאל גוזמן ורשימתו".

שיעור ההצבעה בבחירות אתמול עמד כ-15%, שהם כ-1,100 חברים - קצת פחות מההערכות שדיברו על כ-1,200. ההערכה היא כי יהיה קושי להביא את חברי הלשכה להצביע מחר בשל עיתוי לא מוצלח - ה-15 בחודש.

"משתין מהמקפצה"

בתוך כך נמשכת ההתכתשות והחלפת ההאשמות בין המחנות היריבים. מנירב הגיש היום (ב') לוועדת הבחירות של לשכת רו"ח תלונה נגד יגאל גוזמן. לטענתו, למרות החלטתו של יו"ר ועדת הבחירות, אלי מונד, האוסרת על גוזמן לפרסם בתשלום באתרי אינטרנט, שכן הדבר בניגוד לתקנות - גוזמן ממשיך ומפרסם באתרים "כלכליסט" ו"דה-מרקר", ואף חידש והגדיל את הפרסום ב"גלובס" בעלות גבוהה ביותר.

מנירב טוען כי גוזמן מתייחס בזלזול ולגלוג להחלטת ועדת הבחירות, ובעצם "משתין מהמקפצה". מנירב דורש כי הוועדה תוציא החלטה חד-משמעית, לפיה גוזמן חורג מהכללים, "מזלזל בוועדה ועובר על כללי התנהגות מקצועית".

ממחנה גוזמן נמסר כי הם מגישים ערעור על החלטת ועדת הבחירות.