התשואה לפדיון של אג"ח ט' של אפריקה - 2,794%

האג"ח יורדת עוד 5.5% ■ נכון להיום, מסתכם החוב שבסדרה זו ב-558.3 מיליון ש', אולם בבורסה היא נסחרת לפי שווי של 354 מיליון ש' בלבד

בעקבות אסיפת מחזיקי כלל סדרות האג"ח של אפריקה ישראל אמש (א'), צונחת היום (ב') האיגרת הקרובה ביותר לפדיון, אג"ח ט'. הסדרה נופלת בשעה זו ב-5.5% לאחר שירדה כבר ב-8.2% מוקדם יותר היום.

מהאסיפה אתמול עלה, כי במסגרת הסדר האג"ח אליו מכוונת חברת הנדל"ן שבשליטת לב לבייב היא מתכוון להגיע לפיתרון אחד הכולל גם את הסדרה שמועד הפדיון שלה הוא ב-10 בנובמבר, עוד פחות מחודשיים.

המשקיעים, שהמשיכו להחזיק באיגרת בהנחה שהחברה תפרע את ההתחייבויות בטווח הקצר, נפטרים היום ממנה ובכך ממשיכים להפיל את מחירה לרמה של 66.98 אגורות. לשם השוואה, הערך המתואם ברוטו של האיגרת (השווי שלה, ביחד עם הפרשי ההצמדה והריבית שהצטברו עד כה) עומד על 111.66 אג'.

לפיכך, נסחרת האיגרת, הצמודה למדד ונושאת ריבית קבועה בשיעור 4.2% לשנה, בתשואה שנתית לפדיון של של 2,794%. מדובר בתשואה לפדיון מהגבוהות שבאג"ח הזבל בבורסה המקומית. נכון להיום, מסתכם החוב שבסדרה זו ב-558.3 מיליון שקל, אולם בבורסה היא נסחרת לפי שווי של 354 מיליון שקל בלבד.

לעמוד האג"ח של "גלובס"

לעמוד האג"ח של סדרה ט'