גם לאחר ה"עידון": קמפיין ההתבוללות ממשיך לעורר תגובות רבות בקרב הגולשים

לפי מדד הפרסומות המדוברות ברשת של Twisted Fly, הקמפיין של פרויקט מסע הביא ל-67% מכלל השיחה ברשת על פרסומות ■ החשד כי קמפיין הפרצופים של סלקום מועתק גרר 20% מהשיחה ברשת

הפרסומת של פרויקט מסע, שהופקה בשיתוף משרד ראש הממשלה והסוכנות היהודית, היא הפרסומת המדוברת ביותר גם השבוע, ואחראית על 67% מכלל השיחה על פרסומות ברשת.

הקמפיין, שכולל סרטון בו מופיעים יהודים המדומים לנעדרים שתמונותיהם מתנוססות על לוחות מודעות תחת הכיתוב "LOST" ("אבוד"), עורר סערה גדולה והרבה אמוציות בקרב הגולשים ברשת, שבאו לידי ביטוי בכ-800 פוסטים.

מחולל השיחה העיקרי, שאחראי ל-91% מכלל השיחה, הוא הרגש שהתעורר בגולשים כלפי הקמפיין ויוזמיו. 89% מכלל הדנים בנושא הביעו דעה שלילית: מתוכם טענו 55% כי הקמפיין מעודד גזענות ושנאה. היו שטענו כי המסר המועבר מזכיר את תהליך הסלקציה בשואה, וחלק הביעו זעמם על כך שהיהודים מתבכיינים לעולם על האנטישמיות כנגדם ולבסוף מתנהגים בצורה דומה.

21% טענו כי הקמפיין פתטי ומכוער, והעובדה שנעשה על חשבון משלם המיסים מביישת אותם. 19% טענו כי הדתיים משתלטים על המדינה, מערימים קשיים על הרוצים להתגייר ומבריחים את העם היהודי ממדינתו. לעומתם, 11% ציינו לטובה את הקמפיין.

במונחי מספר הדיונים על פרסומות ברשת, בולטת הפרסומת של סלקום עם 20% ממספר השיחות ברשת בשבוע האחרון. הגולשים דיברו על סרטון יפני המציג פרצופים שונים מתחברים לכדי פרצוף אחד, אשר לטענתם היווה השראה לקמפיין הישראלי.

מיד לאחר סלקום, ובפער ניכר, ניצב הקמפיין הויראלי של קונדומי R3 עם 9%. למקום השלישי עם 7% מכמות הפוסטים הגיע הקמפיין של סלקום, ולמקום הרביעי הגיע הקמפיין של מירס בהשתתפותם של יובל המבולבל ורותם אבוהב (5%).

11