רשות המסים דרשה מוואלה לחשוף עובד שכתב מייל בשם יו"ר ועד העובדים

מדובר במייל החתום כביכול בשם יו"ר הוועד, טלחום פרידלוב, שהופץ לאלפים מעובדי רשות המסים ועורר מהומה רבה ■ גורמים ברשות המסים אומרים כי בכוונת הרשות לפעול נגד עובדיה השולחים מיילים אנונימיים

רשות המסים מתחילה לפעול נגד עובדי הרשות הכותבים מיילים אנונימיים: ל"גלובס" נודע כי הרשות פנתה בימים האחרונים לוואלה תקשורת ודרשה ממנה לחשוף זהות וכתובת IP של כותב מייל שהתחזה ליו"ר ועד עובדי מס הכנסה. גורמים ברשות המסים אומרים כי בכוונת הרשות לפעול נגד עובדיה השולחים מיילים אנונימיים.

במכתב ששלח לוואלה סמנכ"ל למינהל וכוח-אדם ברשות המסים, יוסי יהודה, הוא מתייחס לפרסום מה-1 בספטמבר של דואר אלקטרוני החתום כביכול בשמו של יו"ר הוועד, טלחום פרידלוב. המייל הופץ לאלפים מעובדי רשות המסים ועורר מהומה רבה.

לטענת יהודה, הדואר הופץ באמצעות שרת של וואלה בתפוצה נרחבת לכלל עובדי אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין. לדבריו, שליחת המייל ותוכנו מהווים עבירות של זיוף והתחזות וכן עבירות על חוק איסור לשון הרע.

יהודה מציין כי בפסיקה נקבע כי כשנעשה שימוש בדואר אלקטרוני ככסות לצורך ביצוע עבירה או עוולה אזרחית - יש לחשוף את פרטי המשתמש, לרבות הכתובת של בעל חשבון הדואר האלקטרוני.

לדבריו, כאשר נעשה שימוש לרעה באנונימיות ברשת, שימוש המהווה עבירה פלילית או עוולה נזיקית, העובדה שהמשתמש יכול להישאר "רעול פנים" עשויה לעודד ניצול לרעה של האנונימיות, "כך שבחסות האנונימיות, חופש הביטוי יהפוך לחופש הביזוי והשיסוי".