אדלשטיין הוסיף 13 מועמדים נוספים למליאת רשות השידור

לתפקיד יו"ר רשות השידור המליץ אדלשטיין על אמנון דיק, המחזיק ב-12% ממניות "רדיו ללא הפסקה" ו"רדיו צפון"

שר ההסברה והתפוצות והממונה על יישום חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין (ליכוד), הודיע אתמול (ב') על צירוף 13 מועמדים נוספים שעליהם הוא ממליץ למליאת רשות השידור. מדובר במועמדים שעליהם המליצו הגופים במסגרת הסבב הראשון של ההתייעצויות.

עם זאת, אדלשטיין הסיר מהרשימה המקורית 3 מועמדים בעלי זיקה פוליטית יתר על המידה וכאלה שאינם בעלי השכלה אקדמית, למרות ניסיונם בתחום התקשורת וכישוריהם: הבעלים של אתר "ליכודניק", אריק זיו; לוביסטית ומועמדת ברשימת הליכוד לכנסת, קרן ברק; וחבר מליאת הרשות וחבר מרכז הליכוד, יעקב שחם.

בין 13 המועמדים עליהם המליץ אדלשטיין נמצאים עו"ד עדי הדר (עיתונאי לשעבר, חבר מליאת רשות השידור לשעבר וכיום מרצה לתקשורת), אורן הלמן (יועץ אסטרטגי ולוביסט כיום ובעבר יועצו של בנימין נתניהו כשר אוצר וראש הממשלה לשעבר, וכן דובר רשות השידור בעבר ויועץ יו"ר רשות השידור לשעבר), עו"ד לואי ליפסקי (משפטן וכלכלן), אביטל הכט (מנכ"לית חברה לייעוץ אסטרטגי וארגוני, לשעבר חברת מליאת רשות השידור), מתי דוד (כלכלן, שופט בבית הדין לעבודה, חבר בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות) וכן עו"ד נורית אמיתי (בעבר בעלת טור, עורכת וכתבת).

יש לציין כי על אף אדלשטיין הגיש רשימה שאידיאולוגית מזוהה עם הימין, היא כוללת אנשים בעלי רקע תקשורתי ומקצועי הולם. עם זאת, עדיין לא מדובר ברשימת חברי המליאה הסופית, שכן היא תלויה באישורה של ועדת המינויים.

לתפקיד יו"ר רשות השידור המליץ אדלשטיין על אמנון דיק. בבעלותו של דיק 12% ממניות "רדיו ללא הפסקה" ו"רדיו צפון", והוא משמש כדירקטור ברדיו. דיק התחייב כי לפני שיעמוד למבחן במסגרת ועדת מנויים - יתפטר מהדירקטוריונים ויעביר לנאמנות עיוורת את מניותיו, כדי שימכרו כל אחזקותיו ברדיו עם אישור הממשלה, זאת על מנת למנוע כל ניגוד עניינים בביצוע תפקידו כיו"ר.