שיכון ובינוי מבקשת להקדים אחזקת כבישי מע"צ בצפון - עוד בטרם הושלמה הסגירה הפיננסית

הפרויקט לאחזקת 270 ק"מ כבישים בצפון למשך 17 שנה, בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, אמור להיסגר פיננסית רק במאי - אך סולל בונה מוכנה להקדים את הזמנים ולממן עבודות מהונה העצמי

למרות קשיי המימון בענף התשתיות, סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, מבקשת להתחיל בעבודות לביצוע פרויקט הענק לאחזקת כבישי מע"צ בצפון, עוד בטרם הושלמה הסגירה הפיננסית לפרויקט.

כך גילה היום (ג') מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), אלכס ויז'ניצר, במהלך טקס החתימה על הפרויקט. בטקס השתתפו גם שר התחבורה, ישראל כץ, מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, וראשי חברת שיכון ובינוי, המנכ"ל עופר קוטלר וסמנכ"ל זכיינות בשיכון ובינוי, עמית שגב.

כפי שפורסם ב"גלובס", סולל בונה זכתה בסוף חודש יולי במכרז מע"צ לאחזקת 270 ק"מ של כבישים באזור הצפון, בהשקעה הנאמדת בכ-1.3 מיליארד שקל, לאחר שגברה על הצעת שפיר הנדסה. מדובר בפעם הראשונה בה זכיין פרטי יקבל לאחריותו תפעול ואחזקה של כבישים בינעירוניים בשיטת ה-PFI.

בשלב הראשון אמור הזכיין לבצע עבודות לשיקום הכביש במשך שלוש שנים, ולאחר מכן להפעילו ולתחזקו לתקופה של עוד 17 שנה.

בהתאם לתנאי המכרז, הסגירה הפיננסית לפרויקט אמורה להיות מושלמת בתוך 9 חודשים, כלומר עד חודש מאי 2010, כך שלמעשה שיכון ובינוי מוכנה להקדים את לוחות הזמנים ולממן העבודות מההון העצמי של החברה.

יצוין, כי הפעם האחרונה בה ביקשה חברת תשתית להתחיל בעבודות עוד בטרם הסגירה הפיננסית הייתה בפרויקט כביש הרוחב 431, אותו הקימה דניה סיבוס, שהשקיעה כ-80 מיליון שקל בהקדמת העבודות.

הליווי המשפטי למכרז ניתן על-ידי עוה"ד זיו נוימן וקרן שחר ממשרד עו"ד לוי-מידן ושות'. הייעוץ הפיננסי לפרויקט ניתן על-ידי משרד רו"ח זיו-האפט BDO באמצעות רו"ח שחר זיו ושרון אשכול. החברה המנהלת את הפרויקט היא א. אפשטיין מהנדסים בראשות ד"ר יואב סרנה, לשעבר יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתית.

מנכ"ל מע"צ, אלכס ויז'ניצר, אמר בטקס החתימה, כי "נפתח עידן חדש בתחום אחזקת הכבישים שיקבע סטנדרטים חדשים בתחום האחזקה. חרף הקשיים הכלכליים שפקדו את המשק וחברות זרות שפרשו מהמכרז, הגענו ליום המיוחל ולחתימה על ההסכם".

שר התחבורה, ישראל כץ, ביקש ממע"צ ושיכון ובינוי להאיץ ככל האפשר את לוח הזמנים לביצוע הפרויקט. ראשי שיכון ובינוי השיבו לשר כי "נעשה מאמץ על להקדים את לוחות הזמנים כפי שעשינו ברוב הפרויקטים שלנו בתחום התשתיות".