בקשה לייצוגית: מפעל תע"ש רמת-השרון מזהם את מי השתייה של העיר

בתביעה, בהיקף 530 מיליון שקל, נטען כי בבדיקות שנערכו נמצא זיהום חמור ביותר במי התהום שמהם שאבו את מי השתייה לתושבי רמת-השרון והסביבה - זיהום שמקורו בפעילות התעשייתית של המפעל

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף 530 מיליון שקל נגד התעשייה הצבאית בטענה לאחריותה לזיהום מי השתייה והתהום של כ-53 אלף תושבי רמת-השרון, המתגוררים בסמוך למפעל תע"ש רמת-השרון, במשך שנים ארוכות.

לטענת התובעים, מאור מצליח ואורי דרורי, בבדיקות שנערכו נמצא זיהום חמור ביותר במי התהום שמהם שאבו את מי השתייה לתושבי רמת-השרון והסביבה - זיהום שמקורו בפעילות התעשייתית של המפעל. כמו כן התגלו חריגות קשות במיוחד בריכוז מזהמים מהתקן הקבוע המותר, בשיעור הנע בין מאות לעשרות אלפי אחוזים.

לדברי התובעים, באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, למרות כל ההתראות והשימועים למנהליה, המשיכה תע"ש לזהם את המים באמצעות הזרמת השפכים התעשייתיים והמזוהמים מהמפעל, המשתרע על שטח של 4,600 דונם.

התובעים מאשימים את תע"ש בכך שהעמידה בסיכון חיים ממשי את תושבי המרכז בכלל ואת תושבי רמת-השרון בפרט, שנחשפו לרעלים שהשתחררו למים מהמפעל.

התובעים מציינים כי בשטח רמת-השרון קיימות 8 בארות של מי שתייה, ש-5 מתוכן נסגרו כתוצאה מהחריגות הקשות מהתקן הקבוע המותר בריכוז המזהמים במפעל.

התביעה מתייחסת לתקופה שבין יולי 2000 ליולי 2005 - אז הופסקו שאיבות המים מהבארות המזוהמות, ולרמת-השרון הוזרמו מים מקווי חיבור המים למקורות.

התובעים מבקשים לחייב את תע"ש לפצות את תושבי רמת-השרון בגין הפגיעה באוטונומיה של הרצון והעמדה בסיכון בריאותי, וכן להורות לה להעמיד קרן למטרת השגחה רפואית עליהם.

טרם התקבלה תגובת תע"ש. (ת.א 2009/09).