ליהמן: ברקליס קיבל הנחה של 5 מיליארד דולר; דורש החזר

הנאמן על נכסי ליהמן ברדרס: "מספר מרכיבים מהותיים על העסקה לא הוגשו לבית המשפט לפני ובעת המכירה" ■ "בכירים בליהמן ברדרס הסכימו לתת לברקליס הנחה אותה לא טרחו לחשוף"

הנאמן על נכסי ליהמן ברדרס טוען כי ברקליס קיבל הנחה של 5 מיליארד דולר כאשר רכש את עסקי הברוקרז' בצפון אמריקה ומספר נכסי נדל"ן של ליהמן, ימים לאחר שהבנק פנה בבקשה לפשיטת רגל על פי צ'פטר 11.

"מספר מרכיבים מהותיים על העסקה לא הוגשו לבית המשפט לפני ובעת המכירה", טען אמש (ג') הנאמן על נכסי ליהמן ברדס, המייצג את הנושים של הבנק בבית המשפט לפשיטות רגל במנהטן. "העובדות מלמדות אותנו שהעסקה בעצם נועדה להעניק לברקליס רווח אדיר ומיידי על חשבונו של ליהמן ברדרס".

"בכירים בליהמן ברדרס הסכימו לתת לברקליס הנחה, אותה לא טרחו לחשוף, של 5 מיליארד דולר על השווי בספרים של נכסי החברה".

הנאמן טוען כי "המציאה" שהגיעה לידיו של ברקליס מסתכמת בכ-8.2 מיליארד אם לוקחים בחשבון מרווחים על פקדונות והתחייבויות פיננסיות.

ב-15 לספטמבר אשתקד ליהמן ברדרס פנה בבקשה לפשיטת רגל וסימן את תחילתו של גל פשיטות רגל, הלאמות ונפילות בשווקים. היקף הנכסים של בנק ההשקעות עמד על 639 מיליארד דולר.

הבנק שקרס מבקש מהשופט, ג'יימס פק, לבדוק מחדש את העסקה ולהורות לבקרליס להחזיר לליהמן נכסים בטענה להפרת חוזה, הפרת נאמנות והעברת בלתי חוקית של נכסים.