שוב פופולרי: 56% מהאמריקנים תומכים באובמה

כך עולה מסקר של "בלומברג" ■ מרבית הנשאלים נתנו לאובמה ציון "שלילי" בנושא הגרעון הפדרלי ■ הנשאלים חלוקים בדעתם באשר לדרך שבה אובמה מנהל את הרפורמה בתחום הבריאות והכלכלה

הפופולריות של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שנחלשה בחודשים האחרונים, החלה להתאושש. זאת על אף חיצי הביקורת באשר למדיניות הפנים שלו. כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות "בלומברג". הסיבה, כך נראה, היא שהרפובליקנים לא מספקים אלטרנטיבה ראויה.

מהסקר עולה כי 56% מהנשאלים חושבים כי אובמה עושה את עבודה כראוי ו-61% אוהדים אותו ממש. עם זאת, הנשאלים חלוקים בדעתם באשר לדרך שבה אובמה מנהל את הרפורמה בתחום הבריאות והכלכלה. מרבית הנשאלים נתנו לאובמה ציון "שלילי" בנושא הגרעון הפדרלי שעלול להגיע השנה ל-13% מהתמ"ג.

"האמריקנים מיואשים מהגרעון הפדרלי שנוצר כתוצאה מחבילות התמריצים השונות של הממשלה", אומרים בחברת סלזר ושות' שערכה את הסקר בעבור "בלומברג".

"ביטוח הבריאות הוא תחום נוסף שמדאיג את האמריקנים - רבים מבינים שבלעדיו, הם או הילדים שלהם יהיו חשופים לנזקים כספיים בלתי צפויים".

הרפובליקנים אינם זוכים מההפקר - על אף הביקורת כלפי אובמה באשר למדיניות הכלכלית, מרבית הנשאלים חושבים שהנשיא הנוכחי עושה עבודה טובה יותר מקודמו, ג'ורג' בוש.