סיבוב מהיר? גינדי מנהלת מגעים למכירת חלק ממגדלי דרום הקריה

הערכות: החברה תבקש לבצע אקזיט מהיר לגבי חלק מהזכויות ■ בודקת אפשרות למכור אחד או שניים מ-3 המגדלים המתוכננים במתחם לקבוצות רכישה ■ דעה / האחים גינדי קברו את החלום

האם גינדי החזקות נבהלה מההצלחה שלה במכרז דרום הקריה בת"א? החברה בודקת אפשרות למכור אחד או שניים משלושת המגדלים המתוכננים במתחם לקבוצות רכישה.

ל"גלובס" נודע כי גינדי כבר מנהלת מגעים ראשונים עם קבוצת הרכישה אילה אגם בראשות ג'קי סוויסה ומוטי פלד. הקבוצה הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר למגדל המרכזי והערב צפויה פגישה בין נציגים של גינדי ושל קבוצת הרכישה.

קבוצת הרכישה הציעה במכרז 156.4 מיליון שקל - מחיר הגבוה בכ-11 מיליון שקל מהמחיר הממוצע למגדל לפי הצעת גינדי.

כזכור בתחילת השבוע (ב') פורסמו תוצאות המכרז של מינהל מקרקעי ישראל לשלושה מגרשים דרומית למתחם הטמפלרים וצפונית לרחוב הארבעה, המיועדים לבניית 324 דירות, 10 אלף מ"ר של משרדים ו-2,800 מ"ר שטח מסחרי.

התחייבויות גדולות מדי

גינדי החזקות הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר לשלושת המגדלים יחד בגובה 436.6 מיליון שקל (לא כולל הוצאות פיתוח של כ-21 מיליון שקל וללא מע"מ) - הצעה שהדהימה את המתחרים ואת שוק הנדל"ן. הצעתם הייתה גבוהה מחיבור כל אחת מההצעות הגבוהות שהוצעו בנפרד לכל אחד המגדלים, ושהסתכמו בכ-423.2 מיליון שקל - כ-3% פחות מההצעה של גינדי. קבוצת הרכישה של בסר הגיעה למקום השני כשהיא הציעה 401 מיליון שקל לכל המתחם.

מאז שגינדי הוכרזה כזוכה היו הערכות רבות ביחס לכוונת החברה. פעילים בשוק הנדל"ן העריכו כי גינדי לקחה על עצמה התחייבויות גדולות מדי. הפעילים מזכירים גם את המכרז על מגדלי המשרדים הסמוכים, בהם הם זכו בשותפות עם יגאל ומשה גינדי במכרז של המינהל שהתפרסם לפני כחודשיים, בסכום של כ-170 מיליון שקל.

כדי להקל על מימון ושיווק המגדלים, מספר קבוצות רכישה ויזמים העריכו באזני "גלובס" כי כעת תבקש גינדי החזקות לבצע אקזיט מהיר לפחות לגבי חלק מהזכויות. עם זאת, יש לזכור כי בחלק מן המקרים מדובר בקבוצות רכישה שהפסידו במכרז לגינדי.

מכירה פוטנציאלית של הדירות במגדל אחד או יותר תפחית את הצורך במימון ובשיווק מצידה של גינדי. עם זאת, גורמי נדל"ן מעריכים כי גינדי צריכה להחליט אם מבחינה תדמיתית היא מוכנה לוותר על חלק מהדירות, לאור מיתוגה המוצלח והיוקרתי בשנים האחרונות כחברת יזמות מובילה.

בתגובה לפניית "גלובס" אישר מוטי פלד את קיומה של הפגישה אך סירב להגיב ביחס לתוכנה ואמר כי "בירכנו אותם על הזכייה ואיחלנו להם שנה טובה".

דובר החברה ביקש להבהיר כי "אין בכוונת החברה להיכנס למו"מ כלשהו על מנת למכור אחד מהמגדלים".