סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ': זינוק ביחס המזומן בתיקים

המשקיעים לוקחים נשימה בספטמבר לאחר הראלי ■ 72% ממנהלי הקרנות מצפים להתחזקות הכלכלה בשנה הבאה אך ההתאוששות תהיה מתונה ולא אינפלציונית ■ רק 1% החזיק בתיקים מניות בגוש האירופי במשקל חסר

"המשקיעים העצבנים לוקחים נשימה לאחר הראלי של הקיץ", כך עולה מסקר מנהלי הקרנות לחודש ספטמבר שערך בנק אוף אמריקה סקיוריטיס ומחלקת המחקר של מריל לינץ' בשיתוף חברת המחקר TNS בקרב 234 מנהלי קרנות בעולם המנהלים 667 מיליארד דולר.

בספטמבר עלה שיעור המזומנים שהחזיקו המנהלים בתיקיהם, כאשר יחס המזומן בתיקים עלה ל-4.1% מסך הנכסים לעומת רמה של 3.7% באוגוסט, חודש בו נרשמה הרמה הנמוכה ביותר של מזומן בתיקים מאז יולי 2007. המשקיעים הפחיתו את השקעותיהם ב-8 מתוך 11 הסקטורים התעשייתיים. מהסקר עולה עוד כי המשתתפים בו הקטינו את החזקותיהם בסחורות ובמניות התעשייתיות.

בנוסף עולה מן הסקר כי המנהלים מעריכים כי הביטחון הגבוה ביותר ב-18 החודשים הבאים יהיה בהשקעות שיועברו לאירופה. רק 1% מהמנהלים החזיקו בתיקיהם מניות מהגוש האירופי במשקל חסר בספטמבר, זאת לעומת משקל חסר בשיעור של 13% לאיזור זה בחודש אוגוסט. זוהי הגישה החיובית ביותר שנוקטים המנהלים ביחס לאיזור מאז פברואר 2008. הדבר מצביע על שינוי משמעותי בהשקעות לאחר שבמארס 2009 עמד משקל החסר על 40% בהשקעות בגוש האירופי.

72% ממשתתפי הסקר צופים כי הכלכלה העולמית תתחזק במהלך השנה הבאה, עם זאת אחוז דומה העריך כי הצמיחה כמו גם האינפלציה יהיו נמוכים ביחס למגמה במהלך 12 החודשים הבאים. המשקיעים נותרו אופטימיים כי הכלכלה העולמית יוצאת מהמיתון ומתקדמת לעבר תרחיש של "Goldilocks", בו התנאים הכלכליים אינם חמים מדי או קרים מדי.

"הקפיצה שנרשמה בספטמבר ברמות המזומנים לעומת ירידה בחשיפה לני"ע מצביעה על כך שהתיאבון לסיכון של המשקיעים מפגר אחרי הביטחון שלהם ביחס להתאוששות הכלכלית" אמר גארי בייקר, מנהל מחלקת המחקר האסטרטגי באירופה של בנק אוף אמריקה מריל לינץ'.

מייקל הארטנט, האסטרטג הראשי במחלקת המחקר של הבנק בתחום ההשקעות בני"ע בשווקים הגלובליים אמר בהתייחסו לתוצאות הסקר: "Goldilocks is back in town" או בתרגום חופשי "המתינות חזרה לעיר" והוסיף: "הקונצנזוס בשוק מצפה להתאוששות גלובלית, אך היא תהיה מתונה מקו המגמה ולא תיהיה מלווה באינפלציה".