טוויטר משלימה גיוס הון לפי שווי שוק של מיליארד דולר

מספר המשתמשים הרשומים בטוויטר מונה כיום 44.5 מיליון אנשים - פי 15 ממספר המשתמשים באתר לפני כשנה ■ למרות הפופולריות העצומה שלו, רק לאחרונה החלו אנשי האתר לחפש דרכים להפוך אותו לרווחי

אתר הטכנולוגיה TechCrunch דיווח אתמול (ד') כי טוויטר, אתר המיני-בלוגינג המאפשר למשתמשיו לשלוח מסרים קצרים בני 140 תווים, השלים סבב גיוס הון המעריך את שווי השוק שלו במיליארד דולר.

אחד ממייסדי טוויטר ומנכ"ל החברה, אוון ויליאמס, אמר לעובדי האתר כי מדובר בגיוס הון של 50 מיליון דולר - כך על-פי מקורות מקורבים.

בחודש פברואר האחרון השלימו בטוויטר סבב גיוס הון שהובל על-ידי קרן הון הסיכון בנצ'מרק קפיטל, והעמיד את שווי השוק של החברה על סכום של 250 מיליון דולר.

טוויטר, כמו גם אתרי רשתות חברתיות נוספים, נמצאים תחת לחץ מתמיד מצד ציבור המשקיעים להוכיח כי פורמט האינטרנט שהם מציעים יכול להתקיים גם מבחינה עסקית, זאת על מנת לאפשר ביצוע של הנפקה ציבורית או עסקה למכירת החברה.

מעדכונים אישיים לחדשותיים

מספר המשתמשים הרשומים בטוויטר מונה כיום 44.5 מיליון אנשים ברחבי העולם - נתון הגבוה פי 15 ממספר המשתמשים באתר לפני כשנה. למרות הפופולריות העצומה שלו, החלו רק לאחרונה אנשי האתר לנסות ולמצוא דרכים להפוך אותו לרווחי.

"כשאתרים דוגמת פייסבוק או טוויטר הופכים לתופעה חברתית, מדובר בנקודת מפנה תרבותית", אמר סאליל דשפנדה, שותף בקרן הון הסיכון Bay Partners. "ככל שההשפעה של אתרים כאלה ברשת גדלה, גם הערך הכספי שלהם גדל", הוא מסביר.

השירות שמציעה החברה, המאפשר לשלוח מסרים קצרים לקבוצת המשתמשים הרשומים אצל השולח ומכונים "עוקבים", הפך לפופולרי בקרב אנשים המבקשים לעקוב אחר עדכוני חדשות, רכילות מהוליווד ועדכונים משוק ההון.

מי שהוביל את האתר לפופולריות פורצת גבולות הוא לא אחר מאשר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שהשתמש בטוויטר באופן תדיר במהלך קמפיין הבחירות שלו.

לאחרונה מועלות ספקלוציות רבות אודות כוונה של הנהלת טוויטר להציג מודעות פרסום מבוססות טקסט לצד ההודעות הנשלחות באמצעות האתר, בדומה לאלה המוצגות במנוע החיפוש של גוגל.

בעבר כינה מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, את טוויטר "דואר אלקטרוני לעניים". מייסד טוויטר, ביז סטון, אמר בתגובה כי דווקא ישמח לשתף פעולה עם גוגל.