אלי רייפמן ייאסר ל-45 יום בשל ביזיון ביהמ"ש; העליון: כל מטרתו - לדחות את הקץ

(עדכונים שוטפים) - מייסד אמבלייז נידון למאסר בשל אי קיום צו ביהמ"ש, המורה לו להעביר את מניותיו בחברה למנהל המיוחד לנכסיו ■ אמש נורו יריות לעבר מכוניתו של רייפמן ליד משרדי אמבלייז ברעננה ■ רייפמן: "אם הייתי מביים את זה - זה היה נראה הרבה יותר טוב" ■ עורך דינו: מדובר בניסיון הריגה

איש העסקים ויו"ר אמבלייז , אלי רייפמן, ייאסר ל-45 יום בשל ביזיון בית המשפט - כך קבע היום (ב') שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, לאחר שביטל את עיכוב הביצוע אותו הוציא לפני כשבוע על החלטת שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, לשלוח את רייפמן למאסר.

כזכור, אלשיך גזרה על רייפמן 45 יום מאסר בשל ביזיון בית המשפט, בעקבות אי-קיומו של צו המורה לו למסור את 39 מיליון מניות השליטה בחברת אמבלייז למנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד איתן ארז. בדיון במחוזי התברר כי המניות מוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה, ושוויין כעת כ-94 מיליון שקל - אך לטענת המנהל המיוחד, רייפמן מסרב לחתום על ייפוי-כוח המורה לנאמנים להעביר את המניות לידיו.

מהלך-סרק

רייפמן עירער לעליון על החלטת אלשיך. השופט מלצר ביקר בחריפות את התנהגותו של רייפמן, וציין כי ניסיונותיו לתקוף את הצו השיפוטי לא צלחו. לדבריו, רייפמן לא עשה דבר לקיום הצו עד להחלטת המחוזי להורות על מאסרו.

מלצר ציין כי רייפמן שלח מכתבי-סרק לנאמניו שידווחו לו על אחזקותיו בחברה, ולאחר שקיבל הזדמנות מהעליון להוכיח את רצינות כוונותיו, קידם את שליחתם של מכתבים משלימים - למרות שידע מראש כי מדובר במהלך-סרק.

לדברי מלצר, "אין להסכים עם דרך הפעולה של רייפמן, שכל מטרתה היא דחיית הקץ - אגב התרסה נמשכת של רייפמן כלפי צווי בית המשפט והחמצת ההזדמנויות שניתנו לו לקיום הצו השיפוטי... צר לי על רייפמן, שנראה כמי שנפל, בנסיבות שטרם הובררו, מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, ומנסה להיחלץ בדרך-לא-דרך, אגב השמעת גרסאות סותרות לרוב, המלמדות בין השאר כי הוא מגלה טפח ומכסה טפחיים".

מלצר קרא לרייפמן להעביר את המניות שבידיו למנהל המיוחד. "יתכבד רייפמן וייעזר באותם צוות מומחים, שסייע לו ברכישת המניות, בהסתרתן, כמו גם בשיעבודן - ויעבירן לאלתר על-שם המנהל המיוחד", אמר.

לאחר מתן פסק הדין אמר רייפמן כי ניתן להעביר את המניות, אך הדבר דורש זמן. "אני מכבד את ההחלטה, גם אם אני לא מסכים איתה. פעם ראשונה שמערכת המשפט שמעה את מה שיש לי להגיד", ציין.

היקף החובות של רייפמן מסתכם היום בכ-250 מיליון שקל. בחודש הבא יתכנסו כל נושיו במשרדי כונס הנכסים הראשי.

רייפמן נעצר מיד לאחר מתן החלטתו של השופט מלצר.

"כשאתה רואה איש שרץ מולך עם אקדח - אתה לא מקפץ ורוקד"

"אם הייתי מביים את זה - זה היה נראה הרבה יותר טוב" - כך אמר היום רייפמן, בהתייחסו לשאלה האם הירי לעבר מכוניתו אמש (א') היה מבוים. לשאלה אם פחד בעת האירוע, השיב: "כשאתה רואה איש שרץ מולך עם אקדח - אתה לא מקפץ ורוקד".

קודם לדיון ציינה אימו של רייפמן כי מטרתה היא שהוא ימכור את כל מניות אמבלייז, אלא שהרשויות לא מאפשרות לו לעשות כן כיוון שאינן מאשרות לו לנסוע לחו"ל.

על ניסיון הירי שבוצע אתמול ציינה אימו כי אין לבנה כל טעם לפחד, וכי אין כל היגיון בניסיון הפגיעה בו - כיוון שאז איש לא יקבל ולו מניה אחת. לדבריה, היא גם לא רואה היגיון בהכנסתו לכלא.

יריות על רכבו של רייפמן

כאמור, אתמול בערב נורו יריות לעבר מכוניתו של אלי רייפמן, יו"ר אמבלייז, ליד משרדי אמבלייז ברעננה. אין נפגעים באירוע, אך למכונית נגרם נזק. ככל הנראה שני אופנוענים נסעו באזור, כשאחד מהם ירד מהאופנוע, רץ לעבר הרכב עם אקדח שלוף וירה שתי יריות שפגעו במושב הרכב. רייפמן שהה ברכב בזמן האירוע.

ככל הידוע, רייפמן הבחין בשני אופנוענים שנסו מהמקום כשהשומר של הבניינים שמע את היריות ויצא בריצה. למקום הוזעקו כוחות משטרה שפתחו בחקירה ובסריקות. מקורבים לרייפמן מסרו כי הוא בריא ושלם ולא נפגע.

אלי רייפמן אמר לאחר המקרה: "האירועים של הימים האחרונים לא ימנעו ממני להגיע לבית המשפט ולהמשיך ולקיים את צו בית המשפט".

בתוך כך, בעקבות הדיווחים כי ביום חמישי האחרון בלילה נשרף רכבו של רייפמן בעת שחנה ביישוב קדימה, מסרה המשטרה כי הרכב הוצת - ולא הושלך לעברו בקבוק תעברה, כפי שטען רייפמן. עוד התברר כי הרכב עצמו שייך לאחד ממקורביו של רייפמן ומשמש אותו, ולא את רייפמן עצמו.

לבקשת המשטרה, הטיל בית המשפט צו איסור פרסום על כל פרטי חקירת הירי. במשטרה מעריכים כי לא מדובר בניסיון חיסול אלא באיום כלפי רייפמן, המסובך בחובות בשוק האפור.

"רוכבי האופנוע ירו במטרה להרוג אותו, כי הכסא שלו נפגע"

"לאלי שלום, הוא עבר לילה קשה, אנחנו בדרך לבית המשפט העליון" - כך אמר היום בראיון לגלי צה"ל פרקליטו של רייפמן, עו"ד שלומי תורג'מן. "אני יודע שיש צו איסור פרסום - אבל ידוע שהוא יצא ברכבו מהמשרדים של אמבלייז, ואז שני רוכבי אופנוע ירו לכיוונו במטרה להרוג אותו, כי הכיסא שלו נפגע".

"הסיפור הוא לא סיפור קצר ומעט מורכב. אלי מנסה במשך 3 שנים להגן על החברה שלו מפני השתלטות", אמר עו"ד תורג'מן. "הוא מנסה למכור ופועל בצו בית המשפט - הוא מבקש לדחות את גזר בית המשפט. לדעתנו, ביזיון בית משפט זו שאלה של צו בית משפט - אנחנו מבקשים להראות שהוא פועל בכיוון, ואנחנו מאמינים כי בית המשפט יאפשר לנו את פסק הזמן הזה".

נזכיר כי לפני כשבוע, בראיון ל"אולפן שישי" עם יאיר לפיד בערוץ 2, אמר רייפמן בתשובה לשאלה האם הוא מדמיין עצמו נכנס למאסר: "למה שאכנס אם אני יכול להביא את המניות? אני מתכוון חד-משמעית להעביר את המניות ברגע שבית המשפט יורה לי".

עוד נזכיר כי במסיבת עיתונאים שכינס בתחילת החודש לאחר החלטת השופטת אלשיך אמר רייפמן כי הוא חושש לחייו.