רייפמן לא יבלה את החג בכלא: העליון דחה את ההחלטה על מאסרו

השופט חנן מלצר דחה את ההחלטה בעניין ליום ב' בשל אילוצי ביהמ"ש ■ כזכור, רייפמן ערער בשבוע שעבר על החלטת השופטת אלשיך, לפיה ייאסר ל-45 יום אם לא יעביר תוך 24 שעות את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד

בית המשפט העליון דחה ליום שני את ההחלטה האם לשלוח את יו"ר אמבלייז , אלי רייפמן, למאסר בשל ביזיון בית המשפט. השופט חנן מלצר דחה את ההחלטה בעניין בשל אילוצי בית המשפט, מבלי לפרט. יש לציין כי החלטות מעין אלה מתקבלות לעתים, ואין בהן כדי לרמוז על ההחלטה הסופית.

כזכור, רייפמן, ערער לפני שבוע לעליון על החלטת שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, לפיה הוא ייאסר ל-45 יום אם לא יעביר בתוך 24 שעות את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד לכינוס נכסיו, עו"ד איתן ארז.

רייפמן טען כי המניות באמבלייז אינן רשומות על שמו - אלא מוחזקות בידי נאמנים שונים ברחבי העולם שאינם כפופים למנהל המיוחד.

לטענת רייפמן, החלטת השופטת אלשיך היא חסרת תקדים ונטולת מידתיות, ונוגדת את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

רייפמן טוען בערעור כי הוא מוכן לחתום על יפויי-כוח למנהל המיוחד לפעול במניות, וכי כבר הודיע זאת בעבר לבית המשפט המחוזי.

בדיון במחוזי התברר כי מניות טמבלייז מוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה, ושוויין כעת הוא כ-94 מיליון שקל, אך לטענת המנהל המיוחד - רייפמן מסרב לחתום על ייפוי-כוח המורה לנאמנים להעבירם לידיו.

בערעור לעליון טען רייפמן כי בשל קשיים במימוש המניות והתנהלות מול מחזיקי המניות, הוא אינו יכול להעביר בתוך זמן כה קצר את המניות למנהל המיוחד.

בעקבות הגשת הערעור עיכב השופט מלצר את ביצוע החלטת המחוזי עד להחלטה שתתקבל בנושא בבית המשפט העליון.

בדיון שהתקיים בנושא בתחילת השבוע התברר כי רייפמן לא העביר אף מניה אחת למנהל המיוחד. במהלך הדיון התעמת רייפמן עם השופט מלצר שאמר לו להקפיד על גירסאותיו, שכן הוא עצמו כבר מתבלבל מהגירסאות השונות שהעלה רייפמן.