רייפמן: "מה קרה, רצחתי מישהו? איתן ארז אמר לי - 'אני אגמור אותך בכלא'; ללב לבייב זה לא היה קורה"

גלובס tv (עדכון) - אלי רייפמן במסיבת עיתונאים: "המרחק בין ההצהרות של איתן ארז לבין המציאות אדיר" ■ "אני מפרנס 4 משפחות, ואנחנו חיים מהיד לפה" ■ "כל משפחתי בני-ערובה" ■ "אני לא אדם חלש ולא מחפש רחמים" ■ השופטת אלשיך קבעה היום כי אם רייפמן לא יעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, תוך 24 שעות - הוא יישלח ל-45 ימי מאסר בגין ביזיון בית המשפט

שופטת בית המשפט המחוזי, בתל-אביב, ורדה אלשיך, גזרה היום (ב') על אלי רייפמן, מייסד חברת אמבלייז , 45 ימי מאסר בגין הפרת פקודת ביזיון בית המשפט. זאת, בשל אי-קיומו של צו בית המשפט המורה לו למסור את מניותיו (כ-39 מיליון מניות בשווי של כ-94 מיליון שקל) בחברת אמבלייז לאלתר לידי המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז. בכך נעתרה אלשיך לבקשת עו"ד ארז.

אלשיך קבעה עוד כי אם בתום 45 ימי המאסר לא יעביר רייפמן את המניות - הוא ייאסר למשך יומיים לכל יום של הפרה של צו בית המשפט. אלשיך נעתרה לבקשתו של רייפמן לעיכוב ביצוע החלטתה למשך 24 שעות, כדי לאפשר לו להעביר את המניות ולהגיש ערעור לבית המשפט העליון.

אחר-הצהריים כינס רייפמן מסיבת עיתונאים, עמוסת רגשות, בה האשים את המנהל המיוחד, איתן ארז, בניסיון להשיג לידיו את מניות אמבלייז של רייפמן על מנת להשיג רווח אישי.

"מה קרה? רצחתי מישהו? אנסתי? גנבתי? כל מקורביי שיעבדו בתים על מנת לעזור לי במאבק השליטה", אמר רייפמן בהתרגשות. "המרחק בין ההצהרות של איתן ארז לבין המציאות היה אדיר. ארז יכול להשיג מאלשיך כל מה שהוא רוצה. הוא אמר לי: ''אני אגמור אותך בכלא'. הוא אמר לאמא שלי: 'הבן שלך יישב בכלא'. לא חששתי שחיי בסכנה עד היום שבו ארז שלח אליי צד ג'".

רייפמן טוען כי הנושים עומדים לצידו ומסכימים כי הוא יכול להשביח את ערך הנכסים שמבקש ארז להשיג לידיו. לפיכך, בקשתו של ארז מרייפמן להעביר את המניות באופן מיידי הינה מגוכחת, שכן לטענתו של רייפמן ברגע שהמניות יוצאו מידיו ערכן יירד. לדבריו, "איתן ארז מונה עבור הנושים; כיצד אלשיך מתעלמת מכך שרוב הנושים רוצים להחליף את ארז? היתה לנו עסקה של 40 מיליון דולר בארה"ב, אך ארז פוצץ אותה. הוא אמר לי: 'קודם תביא את המניות'".

"לא מבין את ההחלטה של אלשיך"

החלטתה של אלשיך לשלוח את רייפמן למעצר בגין ביזיון בית המשפט הסעירה את רייפמן. "אני לא מבין את ההחלטה של אלשיך", אמר. "איזה ביזיון בית משפט? אני מוכן לשתף פעולה. המשכורת שלי מעוקלת, ואני מחכה חודשים שיעבירו לי אותה כי יש לי משפחה לפרנס. אם הייתי לב לבייב, זה לא היה קורה. החוב של לבייב חמור יותר. הנושים שלי לא לוחצים. הם מוכנים לחכות שאני אממש נכסים. מה, אני אברח?".

לכל אורך מסיבת העיתונאים הדגיש רייפמן את הסבל בו שרויים הוא ומשפחתו. "אני מפרנס 4 משפחות, ואנחנו חיים מהיד לפה", הוא אמר. "יש לנו רכב אחד של החברה, וכולנו משתמשים בו. החזרתי את כל משפחתי 25 שנה אחורה. אבא שלי, שהוא רופא שיניים, עובד בעבודה שנייה בשירותי בריאות כללית. אני פה ולא בורח ומתכוון להחזיר את החוב, אך ארז לא נותן לי - הוא רוצה את כל המניות לעצמו. נתנו לי 24 שעות לפני שאלך לכלא. מה זה 24 שעות? יש פה חברה ענקית. אני מתכוון להעביר את המניות ולממש נכסים - אך באופן מושכל".

רייפמן הטיח האשמות גם בשופטת אלשיך כשאמר: "אלשיך לקחה חלקים מעדויות שונות שלי וחיברו אותם, ונהיה בלאגן מאמירות שונות שלי"; אולם בשלב זה התערבו עורכי דינו, אשר עמדו לצידו לכל אורך מסיבת העיתונאים, וניסו להרגיע את רייפמן המתרגש. הוא מצידו, אכן נרגע, ואמר: "אין לי שום האשמה כלפי אלשיך אלא כלפי ארז. אם הוא יחזיק את המניות והנכסים, הוא ירוויח הרבה מאוד כסף. ארז האכיל את אלשיך באינפורמציה שקרית. הוא עושה עבודתו באמצעים כוחניים".

"אני מרגיש חסר אונים"

המסר העיקרי שביקש רייפמן להעביר הוא שמעצרו לא יסייע לנושים. "אני מרגיש חסר אונים", ציין רייפמן. "אני מוכן לשתף פעולה. עד עכשיו ארז לא עונה לי כדי להסביר איך להעביר את המניות. מה עשיתי שזה מגיע לי?".

רייפמן ביקש להבהיר כי הוא "לא אדם חלש ולא מחפש רחמים" וציין כי "אני יודע ממי לוויתי כספים ולאילו מטרות. לוויתי כספים כדי למנוע השתלטות עוינת על אמבלייז".

בתום מסיבת העיתונאים נשאל רייפמן מה יעלה בגורלו, ובתגובה אמר: "יהיה בסדר. יש לי שיעור קבלה להעביר".

השתלשלות העניינים

כאמור, רייפמן נידון ל-45 ימי מאסר בגין אי-העברת מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז. השופטת ורדה אלשיך קבעה כי אם בתום 45 ימי המאסר לא יעביר רייפמן את המניות - הוא ייאסר למשך יומיים לכל יום של הפרה של צו בית המשפט.

אלשיך נעתרה לבקשתו של רייפמן לעיכוב ביצוע החלטתה למשך 24 שעות, כדי לאפשר לו להעביר את המניות ולהגיש ערעור לבית המשפט העליון.

רייפמן הסביר במהלך עדותו כי הסיבה לרישומי המניות הסבוכים היא מאבק השליטה שהוא נמצא בו מזה 3 שנים, ואמר: "רוכשים עבורי מניות בצורה שלא תאפשר לגופים עוינים, שמעוניינים להשתלט על החברה, להגיע למניות".

אלשיך קבעה היום, כאמור, כי רייפמן אינו רוצה הלכה למעשה להעביר את מניותיו, וגירסתו מלאה סתירות ובלתי ראויה לאמון. לדבריה, רייפמן יצר קונסטרוקציה מסובכת לעייפה של פיזור נכסים, דרך ניצול לעייפה של שרשורים ונאמנויות במקומות שונים ורבים בעולם, והוא מנסה להסתתר מאחורי אותה קונסטרוקציית אחזקות מורכבת, "כדי להפוך את יישום דיני פשיטת-הרגל לכמעט בלתי ישים, או באורח שייצר מחלוקת נצחית, שתחסן אותו הלכה למעשה מהחובה לקיים צווי בית משפט".

"בנסיבות המקרה עולה תמונה עובדתית חריגה, בעייתית וקיצונית בכל הנוגע להתנהלותו של רייפמן", קובעת אלשיך. "מדובר בחייב מתוחכם וממולח, אשר אינו בוחל בהיתממות ושינוי גירסאות לפי העניין. מדובר בחייב שהאמת היא ממנו והלאה, אשר החליט שלא להכיר ולהתחכם להליך פשיטת-הרגל בו הוא נתון, ואשר סבור כי היענותו לדרישות החוק כפופה לכדאיות משפטית, למשא-ומתן עם המנהל המיוחד, כאילו היו שני צדדים שווים להתקשרות עסקית".

אלשיך הבהירה כי היא אינה מאמינה לטענותיו של רייפמן, שאינן עולות בקנה אחד עם ההיגיון הפשוט. "חזקה על איש עסקים ממולח כי לא 'השליך את נכסיו לכל עבר', באורח שאינו מאפשר לו להשיב אותם לחזקתו או להעביר אותם". (פש"ר 3000/08).