אפריקה לא לבד: מעלות הורידה דירוג החברה לישראל ל"+A"

זאת בשל עלייה בסיכון העסקי ■ תחזית הדירוג נותרה יציבה, כאשר בסוכנות הדירוג מצפים כי החברה תשמור על רמת מינוף ונזילות נאותה ■ הורדת הדירוג היא לסדרות האג"ח 2-8 של החברה לישראל

אפריקה לא לבד: סוכנות דירוג האשראי S&P מעלותהודיעה אחה"צ (ב') על הורדת הדירוג לחברה לישראל בדרגה אחת ל"+A" לעומת "-AA", זאת בשל עלייה בסיכון העסקי. תחזית הדירוג נותרה יציבה, כאשר בסוכנות הדירוג מצפים כי החברה תשמור על רמת מינוף ונזילות נאותה. הורדת הדירוג היא לסדרות האג"ח 2-8 של החברה לישראל.

האנליסטים מציינים כי "הורדת הדירוג של החברה הבת צים (ל-"CC") שהובילה לירידה באיכות האשראי של תיק ההשקעות של החברה, כוונותיה של החברה לישראל לתמוך בצים בסכומים גבוהים משמעותית מהסכומים עליהם התחייבה בתחילת 2009, והגברת התלות של החברה בדיבידנדים מחברת כי"ל - השפיעו לרעה על הסיכון העסקי של החברה לישראל".

האנליסטים מדגישים כי שמרו על תחזית דירוג יציבה מאחר וזו משקפת את ציפיותיהם ש"החברה תשכיל לשמור על LTV (חוב נטו לשווי פורטפוליו)של עד 35%, תמשוך בטווח הקצר דיבידנדים מכי"ל שיספיקו לשירות החוב שלה ולהזרמות ההון המתוכננות ולא תתחייב להעברות נוספות לצים".

בהתייחסם לצים, אליה כבר הזרימה החברה לישראל בפועל כ-450 מיליון דולר ומתכננת להזרים עוד כ-250 מיליון דולר נוספים - סבורים במעלות כי "בנסיבות הקיימות מדובר בנכס בעל ערך שלילי ואיננו צופים התאוששות עסקית משמעותית בשנתיים הקרובות".

מאידך, ההרעה שחלה במעמדה העסקי מקוזזת בחלקה על ידי המינוף היחסי הנמוך של החברה המקנה לה גמישות פיננסית טובה ומרווח תמרון רחב יחסית בבואה למחזר חוב או להגדיל נזילות באמצעות גיוס חוב נוסף. לחברה לישראל חוב סולו (ברוטו) של כ-2.1 מיליארד דולר ושווי פורטפוליו של כ-8.9 מיליארד דולר. בניכוי מזומן, החברה כיום עומדת על יחס LTV של כ-20%. להערכת האנליסטים, בהינתן רמת הדירוג של החברה, מדובר ביחס מינוף יחסית נמוך המשאיר מקום ללקיחת חוב נוסף תוך שמירה על הדירוג הנוכחי.