אינטל תובעת 103 מיליון שקל מברן תעשיות: לא עמדה בהסכם

טוענת כי ברן נכשלה לעמוד בהתחייבויותיה להקמת הבניין המרכזי בקומפלקס הפיתוח של אינטל במבואות חיפה ■ ברן: "מדובר בתרגיל של אינטל, שהגישה תביעת-סרק במטרה להקדים את תביעת המיליונים של ברן נגדה"

אינטל ישראל, חברה בת של אינטל העולמית, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 103 מיליון שקל נגד ברן תעשיות. זאת, בטענה לכישלונה החמור לעמוד בהתחייבויותיה להקמת הבניין המרכזי בקומפלקס הפיתוח של אינטל במבואות העיר חיפה.

מדובר בפרויקט (פרויקט ה-IDC9) אדיר מימדים בהיקף כספי של מאות מיליוני שקלים, המשתרע על שטח של עשרות אלפי מ"ר. הוא עתיד להיות חלק ממרכז הפיתוח הישראלי של אינטל הממוקם בחיפה, והינו בעל חשיבות מרכזית ואסטרטגית לאינטל ולחטיבת הפיתוח שלה בישראל ובעולם. הבניין, הנבנה כ"בניין ירוק", אמור לאכלס בתוכו למעלה מ-1,000 עובדים וכן לכלול מרכז מיחשוב מתקדם.

בכתב התביעה נאמר כי ברן, שהיתה אמונה על תכנון הפרויקט, הקמתו ומסירתו לאינטל במועדו, כשלה בכל תפקידיה וגרמה לאינטל נזקים כבדים. לטענת אינטל, ברן לא עמדה בלוחות הזמנים אליהם התחייבה, והפרויקט נקלע לפיגורים משמעותיים. הפרויקט לא הושלם במועד בו היה אמור להיות מושלם ולהימסר לאינטל לצורך אכלוס והפעלה, אלא בפועל היה רחוק מסיום.

כמו כן, נטען כי ברן לא עמדה ביתר התחייבויותיה החוזיות ואף כשלה בניהול הפרויקט, לרבות ניהול קבלני המשנה שלה. לדברי אינטל, בפרויקט התגלו ליקויי בטיחות חמורים, ולבסוף היא נאלצה להחליף את ברן כגורם האחראי על הפרויקט ולהכניס חברה אחרת במקומה לסיום הפרויקט, כאשר הפרויקט עדיין בשלבי בנייה.

לטענת אינטל, באמצעות משרד עוה"ד הרצוג ופוקס נאמן ושות', היא ביטלה את ההסכם עם ברן בשל הפרתו 3 שנים לאחר שנחתם.

אינטל מציינת כי הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מהפרותיה של ברן - לרבות העיכוב בהשלמת הפרויקט, הצורך בתיקון הליקויים שהתגלו וכל ההוצאות הנובעות מהחלפתה של ברן בחברה אחרת להשלמת הפרויקט - מסתכמים בלמעלה מ-100 מיליון שקל.

ברן תעשיות טרם הגישה כתב הגנה. (ת.א. 2022/09).

מחברת ברן תעשיות נמסר בתגובה: "מדובר בתרגיל של אינטל, אשר הגישה תביעת-סרק שכל מטרתה להקדים את תביעת המיליונים של ברן נגדה. זאת, מתוך תקווה כי הגשת תביעת-הסרק בסכומים מנופחים תרתיע את ברן מהגשת התביעה האמיתית. תרגיל זה לא רק שלא ירתיע את ברן מלהגיש את התביעה, אלא אף ידרבן אותה לעשות זאת.

"ברן אינה מופתעת מהתנהגות זו של אינטל. זהו המשך ישיר להתנהלותה הכוחנית והדורסנית של אינטל כלפי חברות וקבלנים ישראלים, וברן תפעל אצל רשויות המדינה כדי לחשוף התנהלות דורסנית זו של אינטל, המבקשת מהמדינה סיוע במיליארדים ובד-בבד מפרה הסכמים עם חברות ישראליות.

"כמי שליוותה את הפרויקט באופן צמוד, אינטל מודעת היטב לכך שהטענות שהיא מעלה אינן קשורות כלל לברן - אלא לקבלני המשנה שהיו מעורבים בפרויקט ושנשכרו בהנחייתה של אינטל. אינטל היתה הגורם היחיד שהיה מוסמך לקבל ולאשר החלטות בנוגע לפרויקט, והיא זו שבחרה שלא לקבל את ההחלטות בזמן אמת ולטמון את הראש בחול. התנהלותה הכושלת של אינטל היא שגרמה לעיכובים בפרויקט".