שלמה שמלצר במגעים לרכישת 50% מיפנאוטו ב-135 מיליון שקל

הרכישה - מידי מטיס קפיטל ■ ההצעה כפופה לבדיקת נאותות של הרוכשת ולזכות סירוב ראשונה של גד זאבי ■ שמלצר סירב להגיב על הידיעה

חברת מטיס קפיטל הודיעה היום לבורסה כי קיבלה הצעה מצד שלישי למכירת מלוא החזקותיה בחברת יפנאוטו אחזקות, יבואנית סובארו לישראל. מדובר ב-50% מהונה המונפק והנפרע של יפנאוטו. סכום העסקה הוא כ-135 מיליון שקל אולם ההצעה כפופה לבדיקת נאותות של הרוכשת ולזכות סירוב ראשונה, ששמורה לשותפה השנייה ביפנאוטו, מירג' פיתוח של גד זאבי.

החברה לא נקבה בשם הרוכש אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר באיש העסקים שלמה שמלצר. ככל הידוע המגעים עם שמלצר נמשכו מזה זמן רב ומטרתו היא לבצע את הרכישה באופן פרטי ולא באמצעות "קבוצת שלמה" הציבורית שבשליטתו. "שלמה" היא חברת הליסינג וההשכרה הגדולה בענף ולרשותה צי של למעלה מ-50 אלף כלי רכב.

יצוין כי בין השותפים ביפנאוטו, אמנון ברזילי ומוני הראל מצד אחד וגד זאבי מהצד השני, קיימת מזה מספר שנים מתיחות רבה וכי לא אחת פנו הצדדים זה לזה בהצעות רכש הדדיות. לפני מספר חודשים אף פינתה מטיס קפיטל את משרדיה מבניין ההנהלה של יפנאוטו. אחד הנכסים המרכזיים של יפנאוטו, מלבד זיכיון הייבוא, הוא מגרש בשטח כולל של כ-9 דונם, שמיועד לבניית מגדל משרדים וקומפלקס מסחרי. ככל הידוע יש ליפנאוטו תוכניות לפתח את המגרש באופן עצמאי ולא למכור אותו.

שלמה שמלצר סירב להגיב על הידיעה ולא ניתן היה לקבל את תגובת קבוצת זאבי.