פסגות מאיים לפרק את אפריקה אם לבייב לא יזרים כסף; רועי ורמוס ל"גלובס": "אנחנו הבעלים האמיתיים"

פסגות, החשוף לאג"ח של אפריקה ב-404 מיליון שקל, שיגר מכתב למנכ"ל איזי כהן: "פסגות לא תיתן יד להסדר בו בעל השליטה ישמור על שליטתו תוך שהוא נמנע מהזרמת הון" ■ בפסגות מעריכים כי אפריקה ישראל שווה יותר לנושיה תחת פירוק או הקפאת הליכים מאשר במצב הנוכחי ■ דעה: אם לבייב צריך להביא כסף מהבית - גם ורמוס צריך להביא

פסגות, ממחזיקי אגרות החוב הגדולים של אפריקה ישראל ישראל, הודיעה רשמית על כוונתה לפנות לבית המשפט כדי למנות לאפריקה מפרק. בכוונת פסגות לפעול בהליך משפטי על מנת שבזמן ניהול המו"מ, אפריקה, כיום בבעלות לב לבייב, תהיה בניהול בית משפט או נאמן כדי למנוע נקיטת פעולות חד-צדדיות.

להערכת פסגות, אפריקה ישראל שווה יותר לנושיה תחת פירוק או הקפאת הליכים מאשר במצב הנוכחי. "המשמעות של הודעת אפריקה מ-30 באוגוסט כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה היא כי החברה חדלת פרעון ולכן הבעלים האמיתיים שלה הם אנחנו, בעלי האג"ח ויש חשיבות עליונה להליך שינוהל לטובת הנושים" אומר ל"גלובס", מנכ"ל פסגות רועי ורמוס.

היום (ג') הוציאו באי-כוחה של פסגות, עוה"ד גיל אורן, שי רייכר ודרור ויגדור ממשרד יגאל ארנון, מכתב למנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, ובו הודיעו כי בכוונת פסגות "לפנות להגנת בית המשפט ולמינוי בעלי תפקיד מתאימים באפריקה".

במכתב מאיימים עורכי הדין של פסגות: "ככל שלא תפעלו לגיבוש מתווה הסדר נושים שיכלול, לכל הפחות, הזרמה משמעותית של כספים מצד בעל השליטה או לחילופין דילול עמוק של בעלי המניות שישקף את מלוא הזכויות הכלכליות של הסדר החוב, לא יהא מנוס מנקיטת צעדים משפטיים אשר יבטיחו שמירה על זכויותיהם של מחזיקי אגרות החוב.

"נכונותה של פסגות להעניק לאפריקה זמן לגיבוש הסדר לא הביאה לתוצאה המקווה ואף לא קרוב לכך. לאחרונה הוצגה הצעת הסדר חד צדדית, אשר אינה מקובלת עלינו", כותבים באי כוח פסגות לאפריקה. "פסגות לא תיתן ידה להסדר במסגרתו בעל השליטה ישמור על שליטתו תוך שהוא נמנע מהזרמת הון לתמיכה בחברה ומעביר את נטל ההסדר אל כתפי הנושים המתבקשים להסתפק בקומץ מהזכויות ומהכספים שהיו מתקבלים בהליך פירוק של החברה".

עוד עולה ממכתב פסגות, כי להערכתם אפריקה מנסה לתמרן בין מחזיקי אגרות החוב ומנצלת את הבעיות הטכניות הנובעות מריבוי סדרות ופיצול נושים. "אפריקה ניצלה וממשיכה לנצל את 'אשראי האמון' שניתן לה ולמנהליה לצורך גיבושה של הצעה לא הוגנת ותוך הסתמכות על קשיים פרוצדוראליים העומדים בפני הנושים. אנו מבקשים להבהיר כי קשיים אלו הנובעים מהצורך לפעולה מתואמת בין הנושים, לא יהיו מכשול בפני נקיטת פעולות אפקטיביות ולא ננציח מצב לקוי בו מתקיימת הקפאת הליכים דה פקטו במשך חודשים ארוכים".

החוב הכולל של אפריקה ישראל למחזיקי האג"ח עומד על 9 מיליארד שקל (כולל תשלומי ריבית עתידיים), וגבוה משמעותית משווי השוק של החברה. אפריקה ישראל נסחרת לפי שוויי של 2.3 מיליארד שקל לאחר צניחה של 55% מה-30 באוגוסט, יום ההכרזה על בקשה להסדר חוב. לבייב מחזיק כיום 74.8% ממניות אפריקה ישראל.