8. גיתם BBDO

אם יש משהו שגיתם משדר בשנה האחרונה זה יציבות: בתקציבים, בניהול, בקריאייטיב

בעלים: מושיק תאומים ומודי כידון

מנכ"לית: מיכל המאירי

שנת יסוד: 1979

עובדים: 150

לקוחות בולטים: בנק הפועלים, סלקום, אוסם, מפעל הפיס, דלק נדל"ן, ריגלי, לוריאל

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 117.9 מיליון שקל

צמיחה מחצית ראשונה 2009: 3%-

השנה שהייתה: אם יש משהו שגיתם משדר בשנה האחרונה זה יציבות: בתקציבים, בניהול, בקריאייטיב. שום תקציב גדול לא בא, אף תקציב גדול לא עזב, והירידה בהיקפי התקציבים (3%-) הייתה בגלל מצב השוק. גם בפרמטר נאמנות הלקוחות המצב בגיתם יציב: שיעור הלקוחות שעובדים עם המשרד מעל חמש שנים מעט גבוה מהממוצע בשוק.

התקציבים שהמשרד מחזיק בהם (המשרד חמישי בגודלו מבחינת היקפי תקציביו) מאפשרים לו להתבלט מבחינה קריאטיבית. הביטוי במדד השנה היה בשני פרמטרים: כמות פרסים ביחס להיקף תקציבים (מקום שני) וסקר דעת המפרסמים (מקום חמישי).

מבחינת נראות המשרד זכה לציונים גבוהים במעט מהממוצע בפרמטרים הבאים: אזכורים כלליים, אזכורים חיוביים ואזכורים ברשת האינטרנט. גם האווירה שהוא משדר לענף היא טובה - הוא דורג שלישי בסקר העובדים המשוקלל (שכר, יחסי אנוש, התפתחות ונחשקות) עבור מדד "פירמה".

כשרוב הפרמטרים במדד השנתי נאים סביב הממוצע פלוס, זה סימן שהמשרד די דורך במקום, ואף הולך לאחור. למזלו של גיתם, הוא שומר על הגודל, בין היתר, הודות לקשרים החמים של מודי כידון עם נוחי דנקנר, ושל מושיק תאומים עם בכירים אחרים במשק.

עם הפנים ל-2010: גם בשנה הבאה לא צפויה טלטלה במשרד, לכאן או לכאן. אמנם מסתמן כי תקציב תנובה, אחד מלקוחות העוגן בעבר, בדרך החוצה, אבל גם אם התקציב יעזוב לא תהיה לכך השפעה גדולה. כבר מספר שנים שתנובה איננה המגה-מפרסם שהייתה בעבר. האתגר של גיתם, אם כן, יהיה בשני מישורים: לנסות לגדול, ולצמצם את הפער מול ארבעת המשרדים הגדולים על-ידי הבאת תקציבים חדשים, כשרכב ואופנה הם קטגוריות שחסרות בהן תקציבים במשרד. ניעור התדמית של המשרד ברמה הקריאטיבית והמקצועית, בטח לא יזיק.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים