דנקנר נערך לשינוי בשוק התקשורת: שוקל למזג את סלקום ונטוויז'ן

החברות חוששות מכניסת HOT לתחום ה-ISP ומהאפשרות שפרטנר תרכוש את 012 סמייל

החברות סלקום ונטוויז'ן הודיעו היום (ד') על בדיקות ראשוניות שהן עושות בדבר האפשרות להרחבת שיתופי-הפעולה ביניהן, כולל אפשרות למיזוג. החברות לא מציינות זאת במפורש, אך לאור השינויים בשוק התקשורת ועובדה כי ייתכן שחברת HOT תיכנס לשוק ה-ISP ללא הפרדה מבנית, וחברת פרטנר תרכוש את 012 סמייל , נערכת קבוצת IDB לאפשרות הזאת.

ההודעה של שתי החברות אמנם לא מגלה הרבה מלבד הרצון שלהן להיות זהירות ולא להיכשל בחוסר דיווח, אך בכירים בקבוצת IDB אומרים כי אין תוכניות אופרטיביות למיזוג בין החברות, אלא בעיקר רצון להיות ערוכים לכל מיני תרחישים שיכולים להתרחש בשוק התקשורת, ולכן הן חושבות על כך.

גם בהודעה החברות מסייגות את הכוונה לאור העובדה שמשרד התקשורת אוסר על חברת סלולר להיות בעלים של חברת שיחות בינלאומיות ואוסר עליה להיכנס בכלל לתחום. אך להסתייגות של המשרד יש מגבלה, והיא ששוק הסלולר ייפתח לתחרות, ולכן במקרה כזה לא מן הנמנע כי לשתי החברות יהיה קל הרבה יותר לפעול כישות אחת על מנת לחסוך בהוצאות.

כבר היום משתפות החברות פעולה בשורה, של נושאים כמו שירותי הנדידה הבינלאומיים של לקוחות סלקום שמתבצעים דרך 013 נטוויז'ן, שירותי אינטרנט ש-013 נטוויז'ן מספקת ללקוחות סלקום ועוד. שתי החברות משתפות פעולה גם בשוק העסקי בכל הקשור בחיבור צירי תקשורת ללקוחות עסקיים.

בין החברות קיימת הפרדה, אך העובדה שהן מנוהלות תחת דסק"ש באופן טבעי מביאה לחשיבה של כדאיות בהליך של מיזוג בשוק שהולך לכיוון כזה.

ב-IDB אומרים כי לאור העובדה שכמחצית מלקוחות 013 נטוויז'ן נמצאים ב-HOT שהולכת להיכנס לעולם האינטרנט כ-ISP, מעוררת אצלם חשש אמיתי לאיבוד לקוחות לטובתה. ההפרדה המבנית שאמורה לחול על HOT אינה ברורה דיה, וקשה להעריך האם פעילות ה-ISP שתקים תהיה במתכונת דומה לבזק ותהיה מופרדת אמיתית, או שתהיה לכאורית בלבד.

מכל הסיבות האלה, הוחלט בקבוצת IDB לבחון הרחבת שיתוף-הפעולה, כולל אפשרות עתידית למיזוג בין החברות.