גאון נפרדה ממשפחת לבנת ברווח של 10 מיליון שקל

יותר מעשר שנים לאחר שרכשו במשותף את השליטה בעסקי המשביר השקעות, מפרידות משפחות גאון ולבנת את אחזקותיהן במרבית עסקי המשביר. גאון אחזקות הודיעה היום על השלמת עסקת ההפרדות כשעקב כך היא צפויה לרשום רווח הון של כ-10 מיליון שקל ברבעון השלישי. החברה ציינה בדיווח כי רווח ההון עשוי להשתנות לאור תוצאות חברות הבנות ברבעון השלישי, אך בגאון אחזקות העריכו היום כי לא צפויים שינויים מהותיים.

על פי תנאי העסקה, מכרה המשביר אחזקות (שותפות בחלקים שווים לגאון וללבנת) את אחזקותיה (50%) בחברת הציוד החקלאי "המשביר לחקלאי", לגאון אחזקות תמורת 17.5 מיליון שקל. בד בבד, מכרה "המשביר לחקלאי" ללבנת את אחזקותיה (50%) במגדלי הערבה - ייצוא גידולים חקלאיים, בתמורה ל-6.25 מיליון שקל. בנוסף, מכרה המשביר אחזקות ללבנת את כל אחזקותיה (100%) בחברת האופנה H&O, תמורת 65 מיליון שקל.

נותרו שותפים במשביר אחזקות

"מטרת רכישת חלקה של לבנת בהמשביר לחקלאי היא להמשיך ולפתח את התחום", הסביר היום שי פרמינגר, מנכ"ל גאון אחזקות, והוסיף כי "המשביר לחקלאי תהיה שונה בעוד שנתיים בהיקף הפעילות שלה, וגם תכנס לתחומים סינרגטיים נוספים". גאון אחזקות מציינת כי ברבעון השני היא רשמה הפסד מוניטין של שני מיליון שקל בגין החברות הנמכרות.

השלמת העסקאות מצמצמת את השותפות רבת השנים בין משפחות גאון ולבנת, שהחלה כבר בשנות ה-90 עם כניסתו של בני גאון המנוח, אז מנכ"ל כור, להשקעה בחברת תעבורה של אברהם (בונדי) לבנת. לאחר השלמת העסקה הנוכחית נותרים גאון אחזקות ולבנת שותפים באמצעות המשביר אחזקות (50%) רק בחברת שיווק בוטנים וכותנה, ובחברת מוצרי ים המלח "אהבה".

את הרבעון השני של 2009 סיימה גאון אחזקות עם רווח נקי של 22.6 מיליון שקל, כשבמחצית כולה הסתכם הרווח ב-35 מיליון שקל. זאת לעומת 10.6 מיליון שקל ו-5.4 מיליון שקל ברבעון ובמחצית המקבילים, בהתאמה. גם ברבעון השני נהנתה גאון אחזקות מרווח הון שרשמה, בסך 36 מיליון שקל, והפעם בגין עסקת המיזוג של גאון שוקי הון עם בית ההשקעות מיטב. *