אלטשולר שחם הכניסו את שירז כשותפה בתמורה ל-60 מיליון שקל

גלעד אלטשולר: "התקופה בשלה לחיזוק הארגון והעצמתו - בין אם ע"י מיזוגים או ע"י רכישות" ■ בתמורה להשקעה תקבל שירז של 20%-25% ממניות אלטשולר שחם

בית ההשקעות אלטשולר שחם חתם על הסכם להכנסת שירז השקעות כשותפים בקבוצה, בכך הסתיים בהצלחה מו"מ שהתנהל במשך מספר חודשים. על פי תנאי ההסכם שירז השקעות המנוהלת על ידי נדב דותן וניר לינצ'בסקי, תשקיע 60 מיליון שקל כנגדם יוקצו לה, על פי ההערכות, כ-25%-20% מהמניות בקבוצת אלטשולר שחם (נתון זה יקבע במועד מאוחר יותר בין הצדדים לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי). במידה והערכות אלו נכונות אזי שסך ההשקעה משקף לאלטשולר שחם המנהל נכסים בהיקף של כ-13 מיליארד שקל, שווי של כ-300-240 מיליון שקל.

השליטה בבית ההשקעות תשמר בידיהם של גלעד אלטשולר וקלמן שחם. השלמת העסקה תבוצע בכפוף לקבלת כל האישורים הרגולטורים הנדרשים.

גלעד אלטשולר שהצהיר בעבר על יעד של חיזוק וצמיחה אמר כי "התקופה בשלה לחיזוק הארגון והעצמתו בין אם ע"י מיזוגים או ע"י רכישות. אני מרוצה מהחבירה עם שירז השקעות ורואה בכך מקפצה משמעותית לעתיד".

הסכום שתעביר שירז ישמש את אלטשולר שחם למינוף על ידי קבלת הלוואות בנקאיות, וניתן להעריך כי באמצעות הסכום יוכל בית ההשקעות לקבל כ-60 מיליון שקל נוספים. ב-120 מיליון שקל מתכוונים באלטשולר שחם לרכוש בתי השקעות המנהלים 4-5 מיליארד שקל. בית ההשקעות עשוי להתרחב גם באמצעות מיזוג בדרך של החלפת מניות (כמו בעסקה עם פרפקט), וכן באמצעות אופציות יצירתיות אחרות.