סיטיגרופ עשוי למכור חלק מסניפיו בצפון אמריקה

הבנק ימקד את פעילותו הקמעונאית לאזורים בהם הנוכחות שלו גבוהה יותר ■ מחפש דרכים למשוך פקדונות נוספים

סיטיגרופ , הבנק האמריקני השלישי בגודלו במונחי נכסים, עשוי למכור חלק מ-1,001 סניפיו בצפון אמריקה. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל", שציטט מקור המקורב לנושא שסרב להזדהות, היות שעדיין מתקיים דיון אודות התוכניות.

לפי המקור, הבנק ימקד את פעילותו הקמעונאית לאזורים בהם הנוכחות שלו גבוהה יותר, קרי - ניו-יורק, קליפורניה, מיאמי, שיקגו ו-וושינגטון, כשלבנק נוכחות מצומצמת יותר בטקסס, בוסטון ופילדלפיה.

מנכ"ל סיטיגרופ, ויקרם פנדיט, יחד עם מנהלת הפעילות הצרכנית שלו, טרי דיאל, מנסים למצוא דרכים למשוך עוד פקדונות. זהו צינור חמצן פיננסי חשוב עבורם לאחר התרסקות שוקי האשראי בעקבות המשבר הפיננסי. התרסקות זו אשר הקפיצה את הריביות על אגרות החוב. פנדיט ניסה בשנה שעברה להגדיל את הפיקדונות של הבנק באמצעות רכישת בנק וואכוביה, אך וולס פארגו הגיש את הצעת הרכש הזוכה. נכון ל-30 ביוני, לסיטיגרופ 135.7 מיליון דולר בפקדונות קמעונאיים בארה"ב ובקנדה.

נציין כי רשת הסניפים של סיטיגרופ מהווה שישית מזו של אחיו לענף, בנק אוף אמריקה ו-וולס פארגו. "אנו במסע מאד משמעותי, שמטרתו להפוך את עשיית העסקים איתנו לפשוטה, מספקת ושקופה יותר", אמר דובר סיטיגרופ בהצהרה. "יש לנו הרבה מאד לעשות".